Boeing släpper avancerad mobil för flygfantaster.

Diskussion i 'Övrigt' startad av Palazzi, 17 April 2012.

1. Flygplanstillverkaren Boeing har annonserat att man senare i år avser släppa en avancerad mobiltelefon, speciellt riktad till oss flygfantaster . Fokus kommer ligga på säkerhet och kryptering, men förhoppningsvis kommer den kunna erbjuda en del annat "godis" också...

Mobil för flygnördar - NyTeknik

2. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi får väl se hur detta slutar. Känns just nu som vilken Android telefon som helst?

3. Tyckte jag spontant också.... och vilket bolag hävdar inte att deras telefon har god säkerhet??

Vilka är konkurrenterna med priser "runt 100.000kr" undrar jag dessutom...:confused:

Last edited: 17 April 2012
  4. Kanske går det att koppla mot Boeingplans styrsystem? :p

1 person likes this.
  5. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Bra att det är en Android ... har en "Google Nexus" idag, kasnke byta ....?..

6. Även jag kör Android på telefonen (dock rullar OSX på datorerna). Duger fint till det jag använder mobilen till. Någon superavancerad hårdvara är jag inte så intresserad av.... Föredrar att ha dator, telefon, kamera osv separat :)

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det där låter ju mest som ett dåligt aprilskämt som tagit omvägen via /. till Ny Teknik eller något sådant.

8. Verkar inte vara det.... Nyheten är publicerad på mängder av flygsajter och tekniksajter de senaste dagarna...

Risken är väl dock stor att det blir nästa års aprilskämt...

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, fast det behövs ju bara att en hänger på och sedan sprider sig det där som en löpeld. Det brukar dyka upp aprilskämt på /. i ca en månad efter att det var aktuellt.

10. Du kanske har rätt, ser inga pressmeddelanden eller kommentarer från Boeings sida.... :confused: Lite konstigt då den skulle lanseras i NOV-DEC i år....

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!