Boeing 787 inrikes Japan

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Bringman, 6 September 2011.

1. Bringman

Bringman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Jag kommer att vara i Tokyo mellan 2-7 november. Funderar på att åka Shinkansen till Hiroshima på morgon/förmiddag under någon av dagarna för att sedan flyga tillbaka HIJ-HND med flight NH 686 kl 19:20 samma dag.

Vore tacksam om jag fick hjälp med tillgänglighet i Business under de aktuella dagarna samt ett ungefärligt pris. När jag söker på ITA matrix hittar jag bara biljetter i bokningsklass Y.

Angående Shinkansen, är det bäst att köpa en enkelbiljett eller att köpa ett Rail Pass?

[video=youtube;vIhFjVYJLn8]http://www.youtube.com/watch?v=vIhFjVYJLn8[/video]

2. Menar du i Business class Japan inrikes?
    I så fall finns det ingen Business class inom Japan. Det är bara First class(Premium class) och ekonomiklass.
    Du kan uppgradera dig till Premium class genom att betala 7.000 JPY(ca 600 SEK) vid check in om det finns platser.

Det är bäst att köpa enkelbiljett i ditt fall.

3. Bringman

Bringman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skumt! I filmen, 0,44 in, från ANA så kallar de dem för Business Class Seating.

4. Enligt ANAs japansk webbsida, använder de ANA BUSINESS CRADLE som Premium class(First class).

5. Om du flyger dit med något av Star Alliance flygbolag, du kan köpa Star Alliance Japan Airpass för 10.500 JPY(ca 900 SEK) per sträcka inom Japan.

6. Bringman

Bringman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipset, flyger dit med SAS.
    Är de biljetterna uppgraderingsbara till premium?

7. Ja, så länge det finns lediga Premium class stolar, kan du uppgradera.
    Detta gäller även för award biljetten.

8. Bringman

Bringman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack igen för alla svar, det blir säkert många fler frågor inför min japanresa.

9. ANA har beslutat att de skall köra "inrikes version" av Boeing B787.
    12 stolar Premium class och 323 stolar Economy class, totalt 335 stolar. :eek:

Nuvarande modells konfiguration är: 12 stolar Premium class och 252 stolar Economy class, totalt 264 stolar. Så 71 stolar mer.

Jag misstänker att de kommer att ta bort några toaletter och galleys.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!