Senaste nytt

Boeing 787, är den lika avslappnande som den marknadsförs?

LIte OT, men tycker du det är stor skillnad på 747-400 och 747-8?
Som pilot resp. pax.

Kanske skulle vara i en annan tråd men som pilot är det ingen jätte skillnad än det uppenbara att den är längre och tystar. Små bekväma och omtyckta saker från 737NG och 777 programet har också hittat sin väg in i 747-8 Tex en riktigt bra VSD(Vertical Situation Display) . Även EFB(Electronic Flight Bag) är ju för jäkla trevligt att ha inbyggt nuförtiden än att man har det på en Ipad...AMM är också trevligt när man är på någon flygplats man sällan är på. Större Crew rest än tidigare har lite delade åsikter, but I like it.
 

Skyraider

Medlem
Jag tyckte det var stor skillnad, man blev mindre uttorkad på 787:an jämfört med 773. (gick bra att jämföra eftersom jag flög dem med 2 h mellanrum, i stort lika långa flygningar dessutom.
 
OK, lite förvånande med två likadana TLA:s i samma bransch får jag säga...

Har inte ens tänkt på det förrän nu när du säger det. Dock är ju Maintinance Manual inget FlightCrew använder. Och sedan är det ju så två helt enormt skilda funktioner.
Slåg faktiskt precis upp i senaste fastslagna "Aviation Terms". Där är ingen av AMM med.
 

perhall

Medlem
Längst fram i nosen på en 747 är inte dumt inte. :) Tystare än så har jag inte varit med o på något flygplan.
A380 är ändå markant tystare än 747 (som ju är mycket tystare i senare generationer). Sen har jag inte jämfört på olika platser exakt men noterat att A380 är mycket tyst långt fram, i mitten och långt bak.
PH
 
Toppen