Boeing 787, är den lika avslappnande som den marknadsförs?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Stefan Sandström, 18 April 2014.

1. Efter nu ha flygit 787:an förvånansvärt många gånger med tanke på hur få det är som rullar så måste jag ställa frågan till folk som varit ombord på den: Är den lika avsalppnanden/bra som boeing marknadsför den som?.

Personligen märker jag ingen större skillnad. Dock är det något tjutande ljud längstfram i A kabinen som känns lagom irriterande.
    Och det där med dimmande fönster är sådär bra om det är en dagflygning och solen lyser rakt in...det lyser igenom.

De 787 jag varit på än så länge är: Qatar Airways,DY(Hell froze over), UA, BI,QF, LO, ET, British Airways, NH, AI.

2. I Reserapporter forum? eller kommer det någon reserapport om Boeing 787 snart?

3. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flög 787 till Indien i Januari. Det var bra, tyst och jag kände mig utvilad. Toalettdörrarna är väldigt plastiga och kommer nog designas om ganska snart. (Det blir inte så mycket kvar om man tar bort allt som inte har med själva planet att göra från reserapporten)

4. Kom inte på vart jag skulle skriva det.... Moderator får gärna flytta det :)

Finns det inte rapporter om 787:an redan?.

5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Last edited: 18 April 2014
  6. Jacob

Jacob Medlem

Nja, lite fel forum. Det var inte direkt någon uttömmande rubrik du fått ihop heller.

Jag har flyttat tråden och ändrat rubriken.

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker nog det är mycket marknadsföring över vad 787:an ska leverera. Nog för det är trevligt med ett modernt plan, men jag föredrar faktiskt 747 framför 787.

4 personer gillar detta.
  8. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter man i Economy är 787 inte trevlig alls. Upplevde den som väldigt bullrig då all AC drevs av separata kompressorer. (tänk ljudet av en elvisp) Luftfuktigheten märktes av lite grann men på det stora hela är den inte mycket märkvärdigare än en A330/A340 som i min mening är ett bekvämare flygplan.

9. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Längst fram i nosen på en 747 är inte dumt inte. :) Tystare än så har jag inte varit med o på något flygplan.

10. Sorry. Lagom jetlaggad och varit primary flight crew på en 16,5 timmars sector...pjuh

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!