Boeing 737NG till Blue1

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av kerran1980, 19 December 2014.

  1. kerran1980

    kerran1980 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
  2. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Är det Delta som har köpt upp 717orna?
     
  3. Ricci

    Ricci Medlem

    Ort:
    CPH/Skåne
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag saknar redan MD80/90 och försvinner nu MD-95 är det en liten tår som faller...:(
    Man kanske skulle fråga SAS när sista MD-95 skall flyga för dem...;)
     
  4. kerran1980

    kerran1980 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det framgår tyvärr inte men det måste vara en låga odds på att Blue1 9st Boeing 717 kommer hamna hos Delta Airlines.
    Delta verkar damsuga världen på Boeing 717. Samtliga av SAS 10 MD-90 tror jag flyger hos Delta och Delta köpte även samtliga MD-80 som SAS hade kvar i slutet av oktober 2013.
     
  5. Jonas H

    Jonas H Medlem

    Trist julklapp...
     
    kerran1980 gillar detta.
  6. SAS404

    SAS404 Medlem

    Tyckte 717 var en rolig maskin, helt klart tråkigt :( Länge funderat på varför Delta köper upp så mycket gammalt. Men efter att ha läst Wikipedia och "Delta operates 4,932 flights per day." känns det som att det behövs några flygplan och reservdelar för den delen :D
     
    Last edited: 20 December 2014
    kerran1980 gillar detta.
  7. Nystrom

    Nystrom Medlem

    Vid en pendlarträff i september nämnde Rickard Gustafson att B717 var en "udda fågel" i flottan och att man tittade på alternativ. Jag tror att SAS har påbörjat vandringen mot att skapa en enhetsflotta (Airbus?) när man har inriktningen att inom något år även göra ARN till A 320-bas och koncentrera B737 till OSL
     
    Aurora gillar detta.
  8. jsn

    jsn Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Även jag har uppskattat md80/90, bla för att jag upplevt dem som tysta långt fram i kabinen och jag gillar deras startvinkel :) Men de är inte särskilt tysta när man kommit upp i luften och ventilationen är igång, och deras PA-system är under all kritik. Så jag väljer jag en A319/320/321 alla dagar i veckan. Kanske inte en B737, men definitivt en A320.
     
  9. fmansson

    fmansson Medlem

    Ort:
    Örebro
    Land:
    Sverige Sverige
    Trist, jag gillar verkligen 717an. Tyst fram och konfiguration 2-3 är lysande, där bara 1/5 riskerar att få mittensäte vid full flight.
     
  10. Aurora

    Aurora Medlem

    Absolutt, for noe A320 klarer jeg ikke se for meg operere nord-norge jevnlig :)
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×