Senaste nytt

Bo tre nätter - få 38 000 Club Carlson poäng

Fredrik

Medlem
Fick precis 38 000 extra poäng efter endast betalt för en natt men bott två via 2-for-1.

Den tredje natten är mystisk då någon verkat bott i Hamburg men där mitt konto registrerats som stay. Fick även 6 306 poäng för den vistelsen.

Har du ett vanligt namn kan det vara hotellet som trott att någon annan var du. Jag har varit med om att hotell fyllt i medlemsnummer trots att jag inte angett det i bokningen.
 

Najk

Medlem
Fick precis 38 000 extra poäng efter endast betalt för en natt men bott två via 2-for-1.

Är du säker på att det inte räknas som två nätter?
När man väljer raten så hemsidan så blir ju priset per dag nersatt till 50%, så rent tekniskt så känns det som att det borde bli två betalda nätter, om än dock till halva priset.
 

mha321

Medlem
Är du säker på att det inte räknas som två nätter?
När man väljer raten så hemsidan så blir ju priset per dag nersatt till 50%, så rent tekniskt så känns det som att det borde bli två betalda nätter, om än dock till halva priset.

Det brukar räknas som två nätter i räkningen av status-nights, åtminstone har det gjort det för mig de 3-4 gånger jag lyckats använda det.
 

johan_fbg

Medlem
Är du säker på att det inte räknas som två nätter?

Jag utgick endast efter post #21 i den här tråden där jag tolkade att kundtjänst hävdat att en 2-for-1-bokning endast räknas som en natt i den här kampanjen. Men precis som mha321 säger så räknas 2-for-1 och 4-for-2 mycket riktigt som två respektive fyra statusnätter.
 
Mina 2-4-1-bokningar har oftast bara gett en statusgrundande natt. Så jag antar att det beror lite på hur hotellet gör vid in- eller utcheckning.
 

rob74

Medlem
Kan vittna om att hittills har alla mina 2/4-4-1 räknats på antal tillbringade nätter för respektive vistelse.
 

Thornado

Medlem
Det där verkar vara en intressant bugg i deras system. När jag bodde på Radisson Blu Tallinn förra månaden (min första vistelse sen jag blev CC-medlem) så fick jag också 7 nätter (bodde två nätter på en 2-4-1). Fick dock inte mina extrapoäng då.
Nu har jag fått mina poäng från just Vanderbilt i London (fast jag ju fick bo på annat hotell). Där verkar jag ha fått rätt antal nätter, och jag har nu även fått mina 38000 poäng.

Eftersom jag redan är CCG via aktieköp (och sannolikheten att jag skulle nå upp till CCC är minimal) så spelar det ju ingen större roll att jag fått de där extranätterna, men lite intressant är det.
 
Toppen