Senaste nytt

BMW i3 för 11 miljoner Miles and more-poäng

Jonas C

Medlem
När man ska på semester ja. Fördelen med F är att du bestämmer hur flygingen ska se ut - ditt schema styr. Det gör att du kan gå och lägga dig medans andra äter middag och tvärt om ifall du vill. Där har F en enorm fördel jmf med C. Så ska man verkligen maximera sin tid, så fyller F helt klart en funktion på nattflygningar.
Men på dagflygningar så bör nog F vara bättre lämpat, exempelvis om man vill ägna de första timmarna av flygningen åt arbete och äta mot mitten av flygningen.
 

agehall

Medlem
Allt är ju relativt - det är ju trevligt att njuta av servicen på en dagflight, men om man gör det ofta nog för att se det som vilken flight som helst, så kan jag nog se att man uppskattar det mer på nattflighter.
 

Jonas C

Medlem
Hur mycket värderar ni 11 miljoner M&M-poäng till?
Skulle nog värdera dem enligt den mest önskvärda redemption, som i detta fall är long haul First. Exempelvis EU-USA i rabatterad First för 30 000kr exkl skatter. 30 000 / 190 000 = 0,16kr (avrundat uppåt). Med andra ord värderar jag en M&M mile till 16 öre. Så 11 miljoner M&M miles skulle värderas till 1,76 miljoner kronor.
 
S

SkyPriority

Guest
Skulle nog värdera dem enligt den mest önskvärda redemption, som i detta fall är long haul First. Exempelvis EU-USA i rabatterad First för 30 000kr exkl skatter. 30 000 / 190 000 = 0,16kr (avrundat uppåt). Med andra ord värderar jag en M&M mile till 16 öre. Så 11 miljoner M&M miles skulle värderas till 1,76 miljoner kronor.

170.000 Miles tur och retur USA. Hur vet man vad värdet på poängen är imorgon? Hade inte betalat ett så högt pris.
 

Gus

Medlem
När man ska på semester ja. Fördelen med F är att du bestämmer hur flygingen ska se ut - ditt schema styr. Det gör att du kan gå och lägga dig medans andra äter middag och tvärt om ifall du vill. Där har F en enorm fördel jmf med C. Så ska man verkligen maximera sin tid, så fyller F helt klart en funktion på nattflygningar.
Eller så flyger man med Qatar i C. Då får man allt detta ;).
 
  • Gilla
Reactions: doc
Toppen