bmi Regional och Lufthansa öppnar direktlinje Jönköping-Frankfurt

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av BusinessClass, 12 Februari 2015.

1. BusinessClass

BusinessClass Redaktör

bmi Regional Embraer ERJ 145

Den 1 mars får Jönköping en ny flyglinje då bmi Regional i samarbete med Lufthansa öppnar en direktlinje mellan Jönköping och Frankfurt i Tyskland. Linjen kommer trafikeras med två avgångar på vardagar och en avgång på söndagar. Det är egentligen ingen ny linje utan en förlängning av den existerande linjen mellan Karlstad och Frankfurt som gör…

View the full post

2. joakgarp

joakgarp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta när flyg stannar på vägen för att ta upp mer passagerare, är det en ny grej? Var med om det över nyår när jag skulle till Hamburg med Czech airlines som skulle vidare till Prag. Gick oerhört effektivt och såklart låg avgift för mig.

3. drW

drW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite nygammal känns det som. Fanns tidigare längs norrlansdskusten men är väl särskilt vanligt i tex Norge om jag inte misstar mig. Är inte så lite irriterande om man reser från startpunkten till slutet.

4. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns även på vissa långresor, tex FRA-ICN-PUS med Lufthansa, fast då får man kliva av och sträcka på benen.

5. silwer

silwer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kommer det finnas fifth-freedom-flights mellan Karlstad och Jönköping?

:)

Jakob Österberg gillar detta.
  6. Lallarn

Lallarn Medlem

Att flyga mellan två stopp i ett och samma land, för att sedan fortsätta till sitt eget land, är faktiskt den inofficiella åttonde freedom of the air, även kallad consecutive cabotage. Det har funnits inom EU sedan 1997.

Jensik, Agö och Christian R gillar detta.
  7. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tittar på en Open Jaw med Lufthansa i business som avslutas med Frankfurt - Jönköping. Får jag några förmåner som *G eller som businessresenär på FRA?

I listan över bmi regionals lounger finns inte Frankfurt med, inte heller i listan för Fast track. Kan det göra skillnad om jag köper den via Lufthansa och inte via bmi?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!