BMI och fördröjd biljettering

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Ubbe, 7 Mars 2012.

  1. Bokade igår en poängresa hos BMI Diamondclub och fick ett bokningsnummer muntligt. Sen händer inget? Inget bekräftelsemail, inga biljetter. Är detta normalt beteende från BMI eller bör jag kontakta dem igen?
     
  2. gdaily

    gdaily Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det har tagit en dag eller två för mig med när jag bokat. Har du kollat om bokningsnumret funkar på checkmytrip.com. Du kan också kolla bokningen på ex Lufthansa.com (om det är Star Alliance-flygning).

    /Ola
     
  3. Vänligen gå in classic.checkmytrip.com.

    Om du ser E-ticket nummer, då är biljetten utställd och du kan ta det lugnt.
    Men om det inte har gjort och om din bokning inkulderar Singapore Airlines flygning, rekommenderar jag dig starkt att du kontaktar bmi Diamond Club call centre.
     
  4. Nej det fungerar inte där.. bokningen kan ej hittas.
     
  5. Bara Singapore Airlines flyg så jag ringer och kollar.
     
  6. Gör så.
    Singapore Airlines annulerar automatiskt alla bonusresabokningar som inte är biljetterad inom 24 timmar.
     
  7. Nu har jag fått en konfirmation men den är ännu inte biljetterad enligt Singapore Airlines site..
     
  8. Och nu är den biljetterad oxo. :)
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×