Senaste nytt

BMI miles till BAEC, när flytta över?

tourist

Medlem
Nu börjar det visst dra ihop sig, snart finns inte Diamond Club längre, och jag har varken Hiltonboende eller Europcarhyror planerade nu, så det finns väl ingen anledning att hänga kvar längre... Om jag vill ha maximal giltighetstid på mina miles hos BAEC, bör jag då vänta till slutet av december med att växla in mina DC miles? Eller spelar det ingen roll?
 

Alf

Medlem
Nu börjar det visst dra ihop sig, snart finns inte Diamond Club längre, och jag har varken Hiltonboende eller Europcarhyror planerade nu, så det finns väl ingen anledning att hänga kvar längre... Om jag vill ha maximal giltighetstid på mina miles hos BAEC, bör jag då vänta till slutet av december med att växla in mina DC miles? Eller spelar det ingen roll?

Ja man kan ju vänta till dec. Ett tips är att köpa max antal miles (24000) innan du för över till BAEC om du inte köpt några redan i år.
Detta köp måste dock göras under första halvan av oktober.
 

Dr. Miles

Expert
Nu börjar det visst dra ihop sig, snart finns inte Diamond Club längre, och jag har varken Hiltonboende eller Europcarhyror planerade nu, så det finns väl ingen anledning att hänga kvar längre... Om jag vill ha maximal giltighetstid på mina miles hos BAEC, bör jag då vänta till slutet av december med att växla in mina DC miles? Eller spelar det ingen roll?

Om du intr har några planer att använda dina bmi miles till någon bmi partner award, skulle jag rekommendera att överföra majoriteten av miles nu till ditt BAEX konto och några miles i slutet av december.

På det viset kan du undvika tekniska problem som kan orsaka att du inte kan överföra miles därför dina bmi miles går ut.
Du kan förlänga livslängden av avios på ditt BAEC konto från sista transktions datum, så det blir i slutet av december.
 

tourist

Medlem
Om du intr har några planer att använda dina bmi miles till någon bmi partner award, skulle jag rekommendera att överföra majoriteten av miles nu till ditt BAEX konto och några miles i slutet av december.

På det viset kan du undvika tekniska problem som kan orsaka att du inte kan överföra miles därför dina bmi miles går ut.
Du kan förlänga livslängden av avios på ditt BAEC konto från sista transktions datum, så det blir i slutet av december.

Vad smart! Tack för det tipset! :)

Tack även till Alf om att köpa BMI miles, det är säkert förmånligt, men jag tycker att det är svårt nog att hitta business-säten för de poäng jag redan har i olika allianser då jag är lite begränsad i när jag kan resa. Därav önskan att ha så lång giltighetstid som möjligt.
 

rob74

Medlem
Funderar på att köpa på mig 24k bmi-miles för 303 pund och skicka över dem till BAEC, bara för att ha dragit nytta av DC en gång till i just det syftet. Jag gick ju med nyligen för att få 1.000 poäng. Fick mailet om stängning av programmet för någon dag sedan.
Har ju redan köpt min kvot på BAEC för i år och 24k till är ju ändå 24k till.
 

rob74

Medlem
Ja man kan ju vänta till dec. Ett tips är att köpa max antal miles (24000) innan du för över till BAEC om du inte köpt några redan i år.
Detta köp måste dock göras under första halvan av oktober.

Ooops! Är det ett stoppdatum satt på detta? Kunde inte hitta något... Skulle helst vänta till den 20:e pga brytpunkt på kortet.
 

Jacob

Medlem
Ja man kan ju vänta till dec. Ett tips är att köpa max antal miles (24000) innan du för över till BAEC om du inte köpt några redan i år.
Detta köp måste dock göras under första halvan av oktober.
Intressant idé. Vad är växlingskursen mellan bonusprogrammen? 1:1?

Jag gick med i BMIs bonusprogram i augusti enbart för att ha någonstans att lägga mina Qatar Airways poäng som jag nu kommer föra över till BA kontot.
 

Homer

Medlem
Har ju redan köpt min kvot på BAEC för i år och 24k till är ju ändå 24k till.

Har du köpt kvoten med Iberia då? om inte så har du ju 24k till där, det kommer säkert någon 20-30% bonuskampanj igen, brukar komma varannan månad verkar det som.
De hade 50% bonus en gång förra året har jag för mig.
 

rob74

Medlem
Har du köpt kvoten med Iberia då? om inte så har du ju 24k till där, det kommer säkert någon 20-30% bonuskampanj igen, brukar komma varannan månad verkar det som.
De hade 50% bonus en gång förra året har jag för mig.

Nej, inte än... ;) Får väl hålla ögonen öppna då.
 
Toppen