Senaste nytt

Blue1 på svenska inrikeslinjer sommaren 2013

NotRyan

Medlem
Ibland undrar man ju hur detta hänger ihop. Om resan är bokad hos SAS, har SK flightnummer etc. Vad spelar det för roll om SAS hyrt in extra kapacitet från andra flygbolag? Tänker då på intjäning Eurobonus. Antar att det är wet lease vi pratar om men ändå?!?

Det är exakt som du säger, det spelar ingen roll, det är en ren SK-flight, och systemmässigt (bokning, incheckning etc.) är det ingen skillnad heller. Så det är nog bara det vanliga, att ibland så går det fel i överföringen mellan systemen (Altea DCS) och SAS Eurobonus-system.

Min högst personliga uppfattning är att kopplingen mellan SAS gamla incheckningssystem och Eurobonus var snabbare och stabilare.

Mvh
/NotRyan
 

vicce

Medlem
Ja, fick efterregistrera ett segment HEL-ARN efter att poängen inte kommit in efter två veckor.

Fasen vad segt det går att få in poäng från SAS-flight operated by blue1, flög ARN-AGH för två v sen ca och poängen har fortfarande inte trillat in (returen AGH-ARN m standard 736 kom in direkt).

Någon som har liknande erfarenhet?

/G

Flög med Blue1 GOT-ARN den 14e maj, och fick mina poäng tre dagar senare.
 
Intressant. Ja jag använde ju mitt kort som BP så resan fanns ju där och således i systemet.
Det var lite roligt f.ö att resa inrikes i SWE och betjänas av finskt crew, jag tog bara en kaffe men damen brevid mig beställde en smörgås och fick tillbaka växel i €, lite dåligt kan jag tycka. I övrigt var personalen leende, pratade mysig finlandssvenska och B717an kändes fräsch.

/G
 
Toppen