Senaste nytt

Blue1, eller hur SAS Plus borde vara

Hade ganska lika upplevelse när jag flög ARN-AMS för nån månad sedan. Mycket bra och ompysslande service på de tre plusraderna. Hem blev det GO på rad tio men då sov jag, hyfsat bekvämt, mest hela resan. Alltid trevligt att åka DC-9 :)
 

johhenrik

Medlem
Min syn på SAS Plus. I mindra plan, 717 och CRJ900 exempelvis så är det lite bättre service. Men ibland blixtrar det till även i dem vanliga, men då är det helt och hållet crew som är på bra humör. När vi flög hem från Aten senast så var det en Purser som jag haft förrut som var riktigt trevlig och glad. Man märkte att han ville göra ett bra jobb och kände yrkesstolthet. Han var runt hela tiden, laddade kaffebrickan med Avec så folk kunde ta m de ville ha osv. Små enkla saker, småpratade med alla. Så enkelt at göra det lilla extra som gör det trevligt för alla. Annars håller jag med @sembl, det brukar mer kännas som boskapsvagn, iaf på ARN-CPH eller ARN-OSL typ, där det ju alltid är knökfullt.
 
Tyvärr blir det mer sällan från ARN att det är en Blue1 som flyger ut till någon annan destination än HEL eftersom 50% av flygande personal slutade per sista oktober och antal flygplan minskades från 9 till 5. Leasing avtal slutar för dessa plan också per sista juni 2015 så vi får se hur det kommer att bli sen...
 
Toppen