Senaste nytt

Blue 1, Positivt överaskad

Flyger SK884 med deras Boeing 717 den 22 maj. Ska bli intressant att se hur denna maskin står sig mot de övriga på denna tripp. Har Boeing 737-600 (ARN-KLR), Aerospatiale/Alenia ATR 72 (KLR-ARN) och Boeing 737-800 (ARN-OSL).
 

Marcus_R

Medlem
Flyger SK884 med deras Boeing 717 den 22 maj. Ska bli intressant att se hur denna maskin står sig mot de övriga på denna tripp. Har Boeing 737-600 (ARN-KLR), Aerospatiale/Alenia ATR 72 (KLR-ARN) och Boeing 737-800 (ARN-OSL).

Flög i princip samma typer av plan när jag flög GOT-CPH-AAR-CPH-HEL

Klart sämst var Aerospatiale (inte otippat) och 717 stod ut som en trevlig bekantskap.
 
Flög i princip samma typer av plan när jag flög GOT-CPH-AAR-CPH-HEL

Klart sämst var Aerospatiale (inte otippat) och 717 stod ut som en trevlig bekantskap.

Jag har inte haft tillfälle att prova den, trots att den varit på KLR några gånger. Antar att den är lika tråkig som Saab 2000?
Hur som helst är det roligt med lite olika typer under en resa.
 

NotRyan

Medlem
Jag har inte haft tillfälle att prova den, trots att den varit på KLR några gånger. Antar att den är lika tråkig som Saab 2000?
Hur som helst är det roligt med lite olika typer under en resa.

SAAB 2000 piskar ATR alla dagar i veckan på alla områden: Komfort, prestanda, allt....

Mvh
/NotRyan
 

twiggs

Medlem
Enligt denna så finns det?

Men nu förmedlar inte heller den länken hela sanningen, eftersom det finns – såvitt jag vet – tre varianter av Blue1 B717. En där utrymmet framför 1A/C används till toalett, en där det bara är galley och sen en variant där det är en slags kombinerat utrymme för galley och förvaringsutrymme.

Enhetlig flotta är ju inte riktigt SAS grej, kan man ju lugnt konstatera... :p
 

NotRyan

Medlem
Det kostar ju att bygga om maskinerna också till en enhetlighet, då dom kom från lite olika håll med olika konfiguration från början :(

Mvh
/NotRyan
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Även jag hade en positiv upplevelse på Blue1 i helgen. Superfräsch Boeing 717 med sköna skinnsäten, bra benutrymme och knäpptyst framme i seat 2A. Trevlig kabinpersonal på både ut och hemresa, priority boarding tillämpades i Helsingfors och jag fick seatblocking på en för övrigt full flight. Endast två *G på sena kvällsflighten SK729, varvid den andre herren satt på sidan med 2-säten med sin resekamrat.
 
Toppen