Blue 1, Positivt överaskad

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av tomten, 26 April 2013.

1. tomten

tomten Medlem

Hej!

Tänkte bara skriva och berätta om min flight med blue1 idag. Hade lite fått bilden av att det skulle bli en nedgradering på inrikesflyget, men jag blev mycket positivt överraskad :)

Satt på seat 16F (nödutgång) på Boeing 717, mycket trevlig personal och sköna säten (iallafall för en kort sträcka som ARN -> RNB) Ser klart fram emot nästa flight med Blue1!

2 personer gillar detta.
  2. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bara positiva erfarenheter av Blue1 och ser fram emot att flyga ARN-RNB på söndag med B717.

2 personer gillar detta.
  3. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såg att Blue1 även hade någon flight på sträckan ARN-GOT. Tror det var en lördag eller söndagsflight.

4. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jepp. Jag flög förstaraden i en B717 ARN-LLA i veckan som gick. Det var lite MD-80-känsla faktiskt. :)

3 personer gillar detta.
  5. Vad trevligt att alla verkar så nöjda med denna övergång. Har själv inte haft nöjet att testa deras kabin sedan Blue 1 var ett fristående (nåja..) bolag.

1 person likes this.
  6. Marcus_R

Marcus_R Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyckte kabinen var väldigt ljust och fräsch. Det ljusa, mjuka skinnet gjorde väl sitt till :)

1 person likes this.
  7. joemume

joemume Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bara goda erfarenheter, hunnit med ca 10 flighter UME-ARN under april. Det roligaste är ju att personalen ler och skrattar, känns som svunna tider på SAS.

1 person likes this.
  8. johanmm

johanmm Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blue 1 Positivt överaskad

Håller med. Längst fram i tisdags till RNB. SÅ TYST!

9. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ser gärna att Blue1 målar om sina B717 till SAS livery :)

10. kerran1980

kerran1980 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker det är mkt generöst benutrymme hos Blue1 Boeing 717.,Min kollega är 193 cm lång och även han satt bra på rad 12. Jag blev även förvånad över hur STOR utrymmet i overhead binsen är! Jag flög SK 884 igår OSL-ARN med en 100% fullbokad Boeing 717.
    Mycket bekväm, tyst kärra med ljus fin inredning...och den accelererade rejält och steg brant vid take off....mycket kraftiga positiva MD80/DC9 vibbar för min del :D

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!