Bloody Mary smakar bäst på flyget

Diskussion i 'Övrigt' startad av SeaPlanePilot, 4 Maj 2014.

1. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    2 personer gillar detta.
  2. Jag har läst någonstans att om det var 50% av all Bloody Mary mix säljs på flygplatsen eller används ombord på flyget.

Får mig att tänka på ett samtal ombord British Airways CE ett antal år sedan:
    British Airways: "would you like anything from the bar Sir?"
    Pax: "Yes, I quite fancy a Bloody Mary."
    British Airways: "Sir! There is no need to swear, Sir!" :)

3 personer gillar detta.
  3. Mer OT: svensk som kallade "rare" för "bloody beef" o fick svaret av kypare ... - and how do you want your fucking potatoes :p

för att återknyta till rubriken: aldrig testat bloody mary ombord.

Last edited: 4 Maj 2014
  4. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag dricker i princip alltid BM på flyget, oavsett kabinklass, då har resan börjat :) (om man inte flyger C, då börjar resan med bubblet)

2 personer gillar detta.
  5. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har ofta tänkt på vad vanligt BM är på flyget, men jag ser det aldrig på krogen.

6. Totopez

Totopez Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag gillar Bloody Mary på marken också, dricker den både hemma och på krogen.

Men den sämsta någonsin fick jag i luften. Flög Lufthansa DUS-EWR i ekonomi, beställde en BM. Fick ett glas vodka med helt okryddad tomatjuice, samt ett paket salt och peppar. Inget mer. Vedervärdigt faktiskt.

1 person likes this.
  7. Sakoz

Sakoz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det här är intressant, den bästa BM jag druckit ombord, var i F med Thai mellan FRA-BKK.
    I min mening mycket bättre än den jag med förväntan senare drack ombord med LX i F, ZRH-BKK.

Hur skall jag då förtydliga detta, Bloody Maryn i Thai var varken för tjock eller tunn i konsistensen, och smakade inte det minsta "kemikalie-tomatmix" utan riktigt äkta fina "obesprutade" tomater. Och jag tror dom hade någon droppe mindre tabasco eftersom de övriga smakerna var så tydliga.

8. Utan tvekan den bästa som jag druckit men bara på brunch och inte på flyg är den som heter Bloody Maryland på Old Ebbit i DC. Smakar perfekt avväg och att man får en jumboshrimp som hänger på sidan

9. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmmmm, jag har svårt för stackars Mary, mina smaklökar är kanske bättre anpassade för skumpa.

2 personer gillar detta.
  10. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu har jag testat Bloody Mary i luften - ganska gott :)

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!