Blixten slår aldrig ned på samma ställe två gånger

Diskussion i 'Oneworld' startad av A380*G, 20 Mars 2014.

1. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    qwerty

Last edited: 15 Juni 2014
  2. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska man spinna vidare på rubriken och ordspråksvitsar så är svaret En olycka kommer sällan ensam.

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tja, det beror ju på vad som faktiskt hände ombord på MH370.

Om det är så att MH har problem med sitt underhåll och det orsakade hela olyckan (vilket jag absolut inte har några belägg för) så är det ju farligt. Men om dåligt underhåll inte var en faktor så ser jag ingen anledning till att inte flyga MH.

2 personer gillar detta.
  4. Trox

Trox Medlem

Off course!

5 personer gillar detta.
  5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nice pun!

1 person likes this.
  6. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Air India? De ger iaf poäng till M&M.

7. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag står i begrepp att boka Bali - Kota Kinabalu via Kuala Lumpur med Malaysian för 3300 SEK i Business ToR, också bra pris. Samma tanke har också slagit mig. Förmodligen har säkerhetsåtgärderna skruvats upp en hel del...

8. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  9. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Malasian har i alla fall tidigare haft ett gott rykte när det gäller underhåll och piloter. Men det känns ju lite tveksamt att kliva på ett av deras plan just nu när detta hänt och man har ingen susning om vad som hände.
    Jag har en bokning till KUL framöver med Turkish Airlines och jag måste erkänna att jag känner det mer tvivelaktigt att kliva på deras plan. Hem är det som väl är med Thai. Thai har i alla fall fått sin grundläggande säkerhetskultur från SAS så den känner jag mig tillfreds med.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!