Senaste nytt

Blir EBG på tisdag -- kommer SAS att uppmärksamma i samband med flighten?

Nemo

Medlem
Det handlar om att bli sedd. Att bli bekräftad. Uppmärksammad, som rubriken lyder. Vilket man blir på bc. Men blir man det hos SAS?
 

Jonas C

Medlem
Jag har sedan 1999 haft några av dessa nivåer: EBG, LH Senator, United Premier Executive, Continental Gold Elite, BAEC Gold och Flying Blue Platinum. Inte någon av dessa har erbjudit detta, men i välkomstpaketet har jag hittat den information som behövs. "Google is your friend"

En bekant till mig erbjöds en privat runda av lounge personalen i AF Loungen på CDG 2E. Han var matchad FB Platinum. Han tackade däremot nej till rundan då han inte villa framstå som en "nybörjare" inför de andra besökarna, och jag antar att de flesta nog hade resonerat på samma sätt.
 

Nemo

Medlem
Se där, ännu färre som inte vill/behöver vallas runt. Där rök ju någons argument om att det är för många. Desto större möjlighet att faktiskt göra det för de få som faktiskt vill få rundvandring. Själv brukar jag göra den turen med mina gäster, om de inte varit i lounge förut.
 

Frostice

Medlem
Har under året blivit uppmärksammad en gång mellan CPH-LHR, beställde 2 whiskey till mig och svågern, flygvärdinnan hämtade dom, ställde ner dom med kommentaren, "du är ju EBG och det är fredag så dom bjuder jag på"...Må vara fredagen istället för EBG hon uppmärksammade men ändå, trevlig gest...
 

twiggs

Medlem
Men, vad finns det egentligen i en lounge som är så uppseendeväckande att detta behöver guidas igenom?

En kaffemaskin tror jag de allra flesta har på jobbet, hotell har de allra flesta bott på och buffén i loungen fungerar inte mycket mer annorlunda, tidningsstället ser alla och klarar förhoppningsvis att välja själva så länge man inte är imbecill och lokalsinne att hitta toaletter och utgång har de allra flesta annars får man faktiskt fråga serveringspersonal eller leta runt lite!

Det är inte storleken av Central Park i New York direkt, utan en oftast väldigt begränsad yta.
 

jsm

Medlem
Hej på er.

Tänkte bara rapportera tillbaka hur det gick.

Gick ombord på flyget från första busslasten (på Tegel bussas man till planet 80% av gångerna). Satt relativt långt fram så när alla satt sig och vi väntade på andra bussen gick jag fram till Eva som flygvärdinnan hette och frågade om de hade champagne. Nix, men väl mousserande vin. Tvekade något eftersom jag hade tänkt mig champagne. De såg lite frågande ut inför min tvekande blick så jag shaplade ur mig fast jag tyckte det kändes lite skämmmigt att jag tänkte fira att jag blev EBG. Grattis sa Evas kollega, den manlige pursern, men isåfall bjuder vi på det. Tackade och gick och satte mig igen.

Så snart vi lyft kom de fram med en flaska mousserande (som visade sig smaka ganska hyfsat för att vara mousserande). Som tur var var det inte fullt på de främsta raderna men folk omkring mig kollade lite konstigt på mig när det delade ut den utan att jag betalade. Skämdes lite till men den känslan försvann i takt med att flaskan blev tommare :)

Så stort tack till Eva med kollega för generositeten!
 

vicce

Medlem
Hej på er.

Tänkte bara rapportera tillbaka hur det gick.

Gick ombord på flyget från första busslasten (på Tegel bussas man till planet 80% av gångerna). Satt relativt långt fram så när alla satt sig och vi väntade på andra bussen gick jag fram till Eva som flygvärdinnan hette och frågade om de hade champagne. Nix, men väl mousserande vin. Tvekade något eftersom jag hade tänkt mig champagne. De såg lite frågande ut inför min tvekande blick så jag shaplade ur mig fast jag tyckte det kändes lite skämmmigt att jag tänkte fira att jag blev EBG. Grattis sa Evas kollega, den manlige pursern, men isåfall bjuder vi på det. Tackade och gick och satte mig igen.

Så snart vi lyft kom de fram med en flaska mousserande (som visade sig smaka ganska hyfsat för att vara mousserande). Som tur var var det inte fullt på de främsta raderna men folk omkring mig kollade lite konstigt på mig när det delade ut den utan att jag betalade. Skämdes lite till men den känslan försvann i takt med att flaskan blev tommare :)

Så stort tack till Eva med kollega för generositeten!

Trevligt gjort av crewet på flighten! Men hade du inte sagt något så hade det troligtvis inte hänt något, men kul att de gjorde något för dig när du berättade att du blev EBG :)
 

pitch

Medlem
Kom ihåg, det blir mindre skämmigt ju mer du gör det ;)


Med "det" menar jag förstås att (miss)bruka serveringsmöjligheterna på flyget. Det var väl ingen som trodde jag menade nåt annat?
 

jumbooze

Medlem
Guidad i loungen?

Jag erkänner att jag villigt accepterade erbjudandet om guidning av FCT i FRA. Där ville jag inte missa något alls!
 
Toppen