Senaste nytt

Blir EBG på tisdag -- kommer SAS att uppmärksamma i samband med flighten?

VonMögen

Medlem
Rent krasst är du EBS tills resan är slut, även om du kommer upp i EBG under resan. Men som flera andra redan skrivit så får du belöna dig själv med nåt ombord istället. Sikta på EBP så kanske du får en klapp på ryggen när du boardar :)
 

NotRyan

Medlem
Rent krasst är du EBS tills resan är slut, även om du kommer upp i EBG under resan. Men som flera andra redan skrivit så får du belöna dig själv med nåt ombord istället. Sikta på EBP så kanske du får en klapp på ryggen när du boardar :)

Haha, EBP är ju lätt att uppnå. Nej rent tekniskt är man ju inte EBG förrän poängen är krediterad till kontot, men sen kan man välja plats vid bokning även i ekonomi, Fasttrack m.fl. Dessutom kan man, om AP/AS/AH har läst och kommer ihåg manifestet, få lite diskret extra uppmärksamhet särskilt i premiumkabin och om inte större delen av flighten är EBG :)

Mvh
/NotRyan
 

A380*G

Medlem
Inte riktigt samma sak men jag satt i en nästan tom Y-kabin (ekonomi extra) från PEK till CPH på min födelsedag för fem år sedan. Vi var typ tre pers där bara. Fick inget extra whatsoever - andra program skickar iaf ett brev hem på födelsedagen för att gratulera.
 

JonW

Medlem
Inte illa att SK iaf uppmärksammar Pandions. Själv var jag AY Plat i nästan två år, märkte aldrig minsta attention.
Inte ens på födelsedag. Det enda utöver officiella förmåner jag fick var två SH-upgradevouchers i julklapp år 1.
 
Inte riktigt samma sak men jag satt i en nästan tom Y-kabin (ekonomi extra) från PEK till CPH på min födelsedag för fem år sedan. Vi var typ tre pers där bara. Fick inget extra whatsoever - andra program skickar iaf ett brev hem på födelsedagen för att gratulera.

Miles and more skickar ju ett grattis även när man är vanlig pöbel, förvisso ett mail, men ändå :D
 
nåja helt upphöjd till skyarna blir man dock inte som EBP..

ingen röd matta och ingen massage och banne mig ingen som tar väskan åt en när man kommer ombord..
 

Malu

Medlem
Du kan ju alltid beställa bubbel och i förbifarten nämna att du vill fira att du i och med denna resa blir EBG. Möjligen kan något underverk ske då. Men grattis till din nyvunna status! :)
 
Vad är detta EBP (som jag antar står för EuroBonus Platinum), och som SAS inte har någon som helst information om? Jag har aldrig hört talas om det någon annanstans än här.

//Simon som precis blev uppgraderad till EBS.
 

NotRyan

Medlem
Vad är detta EBP (som jag antar står för EuroBonus Platinum), och som SAS inte har någon som helst information om? Jag har aldrig hört talas om det någon annanstans än här.

//Simon som precis blev uppgraderad till EBS.

Eurobonus Guld med Pandion-status. Nivån ovanför guld dit de X antal EBG som spenderar mest pengar på SAS-biljetter kvalificerar, är ett fast antal personer så nivån varierar men brukar ligga på över 300K SEK flera år i rad.

Bland andra förmåner är fri mat och dryck från Cloud shop cafe, även i economy.

Obegränsad tillgång till bonusresor på SK-metall så länge plats finns.

Loungeaccess till SAS egna lounger även vid resor med bolag utanför Star Alliance.

m.m, m.m

Mvh
/NotRyan
Endast "vanlig" EBG
 
Last edited:
Toppen