Blir business fullt snabbare än economy extra?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av darthsidious, 3 September 2012.

1. darthsidious

darthsidious Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög Chicago (ORD) - Köpenhamn i helgen med SAS och hade hoppats på uppgradering med eurobonus-poäng. Tyvärr var flyget överbokat och business var fullt. Däremot fanns det platser i economy extra och de kunde vi uppgradera till. Enligt min räkning fanns det fler business-säten på planet än economy extra-säten.

Är det normalt att business är popolärare än extra? Är det mest folk som uppgraderar eller betalar de för sätena?

2. Jan Petterson

Jan Petterson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Många som spenderat poäng på uppgraderingar och bonusplatser kanske? Då borde ju business kunna ta slut före economy extra.

3. NotRyan

NotRyan Medlem

Optiontown, bonusplatser, bekräftade uppgraderingar, ID-pax. Nog kan det bli fullt i C alltid....

Mvh
    /NotRyan

4. Paby

Paby Medlem

Jag upplever att C ofta är välfyllt till och från Köpenhamn, och då menar jag välsålt redan innan check-in börjar. Sen om det är "riktiga" platser som sålts eller via OT vet jag inte. Det känner som att det händer betydligt mer sällan att det är så välfyllt på ARN-flighterna. Vad säger ni övriga?

Last edited: 3 September 2012
  5. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När man skall boka en bonusresa på nätet är det oftast att det finns platser i ekonomi extra men inte i business.

6. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ORD, BKK, NRT gissar jag ofta är slutsålt i Business. Med vanliga biljetter.

7. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Alla *A partner har tillgång till M och C (X och I) men bara EuroBonus-medlemmar har tillgång till Y (P).

8. darthsidious

darthsidious Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok, tack för svaren. Var mest förvånad att det fanns mindre economy extra-platser + att businessbiljetterna verkade köpas mer trots prisskillnaden. Man kan ju tycka att danskarna inte borde ha råd med business längre med tanke på valutan ;)

Ny resa CPH - ORD t/r i november, köpt uppgradering på optiontown, hoppas det går bättre då!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!