Senaste nytt

Bli Spire på IHG direkt

palmen

Moderator
Väldigt oväntat, första gången jag ser detta från IHG. Tidigare har man bara kunnat matcha en gång, kan vara bra att veta om de nu skulle tillämpa något liknande för detta.
 

Kris

Medlem
Snacka om att fortsätta urvattna lojalitetsprogram. Insåg förvisso att det finns ett prestationskrav, men dock...

Undrar om man kan bumpa på ett år på stacken? :rolleyes: Funderade på att testa, men känns dumt att riskera att jinxa...

Screenshot_20191010_082156.png
 

Senator

Moderator
Det är ganska vanligt att både flygbolag och hotell erbjuder anställda på stora bolag som t.ex. Accenture och IBM (som i detta fall) fast track till status. När jag jobbade på ett Dow Jones 30 bolag hade vi direkt om vi önskade United Premier Executive samt Contintental OnePass Gold Elite tillgängliga.

Jag gör en del konsultuppdrag åt Fortune 100 bolag och har access till deras CORP RATES som en konsekvens av detta, i detta fall hos Hilton. Det står i villkoren att det är ok. Vissa tillåter f.d. anställda access om man räknas som "alumni". Ofta gäller det +10 tjänsteår om jag har uppfattat rätt.

Jag tror inte att det skulle kollas hos IHG om du jobbar på IBM eller Accenture. Sen är det upp till var och en bestämma vart den moraliska kompassen är kalibrerat. Känner någon att det är så himla viktigt att ha ett kort till i appen/plånboken och att man känner sig lika berättigad som en IBM eller Accenture anställd till detta, så är det väl bara att signa upp sig. Om man väljer att göra det, får man fundera på om man har rätten att klaga på urvattnade förmåner i framtiden.

#mytwocents
 
Toppen