Senaste nytt

Bli Le Club Accorhotels (tidigare A-Club) Platinum gratis

Erik M

Medlem
Nu ser jag i appen att jag är 1625 poäng ifrån Gold.
Betyder det att jag kan växla till mig poäng från exempelvis Finnair för att bli Guld igen?
@Accor är trots allt min favoritkedja och jag har ju bott ihop till ett Silver så det vore ju toppen.
 

Erik M

Medlem
Det står fortfarande att jag är 1625 poäng ifrån Gold. Köpte 2000 poäng med hjälp av Finnair-poäng. Får se vad som händer!
 

Henrik_B

Medlem
Det står fortfarande att jag är 1625 poäng ifrån Gold. Köpte 2000 poäng med hjälp av Finnair-poäng. Får se vad som händer!
Du får enbart statuspoäng för det du spenderar på boende hos Accor. Inte från partners. Därför kan du inte växla till dig statuspoäng från tex. Finnair eftersom dessa inte är statusgrundande.
 

RonnieK

Medlem
Du får enbart statuspoäng för det du spenderar på boende hos Accor. Inte från partners. Därför kan du inte växla till dig statuspoäng från tex. Finnair eftersom dessa inte är statusgrundande.

Vad jag förstått så är detta sista året alla poäng är statusgrundande.
From 1 January 2017, the rules for access to Status levels will change to take account of the Member’s activity during each calendar year. From 1 January 2017, access to Status levels will comply with the programme’s new rules
Källa: https://secure.accorhotels.com/gb/leclub/pdf/terms-and-conditions.pdf
 

Palazzi

Medlem
Jag är åter en nobody på Accor (inte Diamond alltså) :/
Insåg att jag tyvärr oftast bor på mindre orter där Mercure är deras vassaste etablering, o då får man inte många fördelar.
Klarar inte Diamond på rena nätter
 

Direktorn

Medlem
Är väl från 2017 man bara kan nå status på stays? Kommer själv förmodligen inte att klara att behålla mitt Platinum som jag fick i maj i år efter en tid som nedgraderad shareholder Gold, men iallafall hela 2017. Håller Accor Platinum mycket högt. Anser att Accor Platinum varit mer värde för mig än Hilton Diamond. Känns alltid speciellt att bo på Sofitel speciellt. Bra perks och extra vid flera tillfällen.
 

lillemannen

Medlem
Är väl från 2017 man bara kan nå status på stays? Kommer själv förmodligen inte att klara att behålla mitt Platinum som jag fick i maj i år efter en tid som nedgraderad shareholder Gold, men iallafall hela 2017. Håller Accor Platinum mycket högt. Anser att Accor Platinum varit mer värde för mig än Hilton Diamond. Känns alltid speciellt att bo på Sofitel speciellt. Bra perks och extra vid flera tillfällen.
Håller med dig om Accor VS Hilton men beror mycket på var man befinner sig. I USA finns knappt några Accor hotels.
 
Toppen