Senaste nytt

Blå tåget får trafiktillståndet indraget

Canadien

Medlem
De dementerar dock själva.

SmartSelect_20190308-124744_Chrome.jpg
 

Valley

Medlem
Enda som dyker upp när man försöker boka är "Vi har tyvärr inga tåg på detta datum"

Nu vet jag inte hur många vagnar som fogden lyckats sälja. Men det kan inte finnas någon större marknad för gamla vagnar inte.
 

Hachans

Medlem
Blå tågets 60-talsvagnar har stått helt stilla i sommar - Omni

Verkar som blå tåget lagt ner resandet, finns ingen info på hemsidan men det går inte att boka biljetter längre, har sökt i höst men får bara upp att det inte finns några avgångar. Försöker man se på tågtider är den sidan blank.

Lite konstigt att man inte har gått ut med någon information.

Ja, men det är vad man kan förvänta sig. Deras verksamhet är och har varit ett skämt. Ett par gubbar som leker tåg och korkar igen en av Sveriges mest trafikerade sträckor med sitt museitåg. Så om de är borta är det bra.

Jag skulle tippa på att vi nu kan ana vilken verksamhet det är Flixtrain kan köpa när de etablerar sig till vintern.
 

HCas

Medlem
Ja, men det är vad man kan förvänta sig. Deras verksamhet är och har varit ett skämt. Ett par gubbar som leker tåg och korkar igen en av Sveriges mest trafikerade sträckor med sitt museitåg. Så om de är borta är det bra.

Jag skulle tippa på att vi nu kan ana vilken verksamhet det är Flixtrain kan köpa när de etablerar sig till vintern.

Korkar igen och korkar igen, de har väl sökt och fått tåglägen på samma villkor som övriga operatörer? Ekonomiskt verkar det inte ha varit så seriöst dock.

Ändå tråkigt. Blå Tåget var så nära premium-känsla man kom på svensk järnväg.
 
Toppen