Birkakryssning med Rom-provsmakning

Diskussion i 'Restauranger' startad av gdaily, 17 Augusti 2015.

1. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det ser trevligt ut men jag är (tyvärr) på Bali fortfarande då. Ska åka Birka och äta skaldjur några veckor innan, kan också rekommenderas!

3. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En GOD idé ! Försöker att inte frestas för mycket då jag redan har två
    (privata) USA-resor bokade i höst vilka lär tömma både semester- och
    pengabanken. Romprovning låter som ett vinnande koncept i min värld.

4. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Romprovning är mycket trevligt, har varit på några ;)

5. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jodå, häng på! Kommer du så kan jag nog övertala @rob74 att komma också. Och så bjuder jag på några Stallhagen, se denna lista: Stallhagen.eu - Ola dricker öl :)

6. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  7. Det var säkert 3 år sen som man var på "frubytarbåten" och tror jag har gjort min sista båtresa över eller kring östersjön efter den resan. Ett tips är att alltid boka hytt för två men bo själv. Man vet aldrig vad som händer när man kombinerar Rom med Birka. Varje gång någon på sverige kontoret säger att vi skall ha en 24 timmars konferans på Birka så säger jag .... Önskar er en trevlig kryssning, uppdatera mig om jag har missat något på det ni kommer prata om eller skicka Powerpointen när ni är i hamn.

Alla är vi olika =)

Moco och Sofia gillar detta.
  8. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag och min syster ÄLSKAR skaldjur, gärna bisarra mängder av sådana, och när Birka körde detta första (?) gången för 4-5 år sen slog vi till. Året efter hade vi den goda maten i sikte och erfarenheterna i bagaget och gjorde lite annorlunda. Man åker mitt i veckan, för att undkomma helgfyllona, man tar den sena buffén för att låta pensionärerna från landet få frossa först (under tiden njuter man av tomma bubbelpooler och massor av solstolar att välja på). Därefter avnjuter an buffén i godan ro, utan att bli armbågad i revbenen av två äpplen höga tanter, bär sina magar upp till discot och konstaterar att det är bäst att lämna 65+'arna till deras raggande och går till hytten och vänder upp magarna och sover som en stock :D
    På vägen tillbaka njuter man av utsikten, lite bubbel*2, shopping och exempelvis en räkmacka.

Om nån skulle våga sig på konceptet: köp en Let's deal och skicka PM så ses vi 21/9 ;)

Nemo, Lonelyflyer, Dr. Miles och 4 andra gillar detta.
  9. Jag kan offra mig om du utlovar bubbel och dansbandet Tonix med Roland Järverup som som sjunger sköna hits. Missar BC-festen och @Senator håller på att lura med mig till Istanbul för att klappa katter så detta kanske är ett alternativ.

Senator, Sofia, Dr. Miles och 1 annan gillar detta.
  10. Johanna

Johanna Medlem

Jag tycker skaldjursbuffén låter som en bra deal. Romkryssning låter kul men jag är urdålig på att dricka starksprit så det är nog inte en bra deal för mig. Har aldrig åkt en kryssning. Ska göra det någon gång. Det står på min todolista tillsammans med en sommarcharter

El0, sembl och Sofia gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!