Senaste nytt

Billigaste sättet att bli oneworld Sapphire (motsvarande Star Alliance Gold)?

agehall

Medlem
Nu blev jag osäker, men jag har för mig att det räcker med BA-flightnr eller BA-metall. Så även AA-nummer på BA-metall räknas.
 

Treo

Medlem
Jo, 2 resp 4 flyg med BA-nummer eller BA-metall gäller (har ett svagt minne av att Homer postat detta tidigare, från BAs hemsida).

BA flights are:
  • flights operated by British Airways, including franchises and BA CityFlyer
  • codeshare flights on other carriers with a BA flight number
  • flights operated by Iberia, including franchises, with an IB flight number
 

staff

Medlem
Om man sitter pa 560 TP, vad ar det billigaste och minst tidskravande sattet att na Silver genom att tjana ihop ytterligare 40 TP? Utgar fran ARN i detta fallet.
 

pep

Medlem
QR har en ny kampagne med Tier Upgrade. Man skal rejse 4 legs med bz og går da direkte et trin op. Jeg påtænker derfor at lave en Bz mileage run i "premier class" HAN-DOH-DXB-DOH-HAN inden tilbuddet udløber per 31 marts. Jeg kan da få mit guldkort op paa Platinum for 1800 USD. DXB-DOH er First. Er det værd at lave en vending i DXB og spilde 4 dage på dette? Jeg kan gæste 5 i Doha til at drikke Krug på 1ste sal. Påtænker 26 feb til 1 marts... Råd søges
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
OBS! Notera att kryphålet med AY R-klass krediterat till AAdvantage nu har täppts igen. Från 1 februari ger R-klass 100% EQM och 50% EQP. :(

Nåja, det var kul så länge det varade...
 

FFlash

Medlem
OBS! Notera att kryphålet med AY R-klass krediterat till AAdvantage nu har täppts igen. Från 1 februari ger R-klass 100% EQM och 50% EQP. :(

Nåja, det var kul så länge det varade...

Ja detta kryphål var ju en billig mile-clocker.

Men för att svara originala trådrubriken, statusmatchning excluderat, man kan nå rätt billigt OWS med HEL-GRU genom nordamerika med AA för 600€ nästan när som helst. Man får närmare 20000 miles och tar man AA Plat challenge så kommer man med billiga economy till de 10000 EQM eller EQP som krävs för challenge
 
Toppen