Senaste nytt

Billigaste Maestro (för vuxen)?

johhenrik

Medlem
Det finns vissa länder där VISA/Mastercard/Amex helt enkelt funkar dåligt. Nu har jag inte varit mycket i Holland de senaste åren, men när jag flängde där mycket så var ju maestro det enda kort som funkade utanför Amsterdam kändes det som. Så beroende på var man reser kan det allt ha sina fördelar.
 

doc

Medlem
Det är lite samma sak i Tyskland också. Skulle betala lokalbussbiljett i automat som tog både mynt och kort. Dock fungerade enbart maestro-kort i automaterna.
 
Ett tips är att kolla på Kortio.se.
En samlad guide.
Jag klicka på "Ansök" på www.kortio.se, men fick avslag. Sedan ringde det upp en säljare som ville att jag skulle skaffa ett annat kort istället.

Handelsbanken har Frikort Maestro utan årsavgift.
Jag försökte öppna ett konto hos Handelsbanken, men de krävde att jag skulle bli helhetskund (lönekonto, bostadslån, pensionssparande, etc) hos dem. Är det normalt eller är de bara extra hårda i Malmö?

Andra tips var man kan skaffa ett Maestro till låg avgift? Jag är folkbokförd i Sverige.
 

Lokföraren

Medlem
Kolla med Swedbank. De flesta ungdomar får ett kort gratis. Men är du kund dör så kan dom bjuda dig på avgiften om det finns en sådan. Hittar bara gratiskort annars till ungdomar.
 

Nemo

Medlem
Jag försökte öppna ett konto hos Handelsbanken, men de krävde att jag skulle bli helhetskund (lönekonto, bostadslån, pensionssparande, etc) hos dem. Är det normalt eller är de bara extra hårda i Malmö?
Andra tips var man kan skaffa ett Maestro till låg avgift? Jag är folkbokförd i Sverige.
Pröva att vända dig till ett annat SHB-kontor. De är rätt "lokala" i sina beslut...
Handelsbankens lokala kontor är som sagt väldigt självständiga. Däremot har man rätt att öppna bankkonto utan krav på att bli helkund. Smidigast är att säga att man tänkt byta til banken, och först börja med ett lönekonto. Gör det på ett annat bankkontor som @agehall rekommenderar, och låt bli om att ta upp att du blivit nekad tidigare.
Rätt till konto - konsumenternas.se
Är du student (eller under 21 år) är det gratis med ICA-bankens Maestrokort.
Maestro - Bankkort för ungdomar - ICA Banken
 
Toppen