Billigaste/Bästa resan för status match

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av David Granström, 24 Maj 2011.

1. Så... jag behöver flyga två segment med Adria Airways, Air Dolomiti, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Croatia Airlines, LOT, Lufthansa, Luxair eller SWISS innan den 31 juli för att få mitt Lulfthansa (Miles & More) Senatorkort efter status match med Flying Blue.

Vad är bästa alternativet för mig som bor i LLA?

2. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Bäst pris om du söker separat LLA-ARN och sedan ARN-FRA med Lufthansa. Fick det till ca. 4.400 SEK.
    Sökte LLA-FRA som en itinerary och bästa med 2 Lufthansa flighter var över 6.000 SEK.

3. Med tanke på 6000 poäng inom Sverige under sommaren så kanske det är bättre att titta på en resa från ARN eller CPH då?

4. Inte det billigaste, men Lufthansas ARN-MXP i Biz kan vara bra erbjudande för dig.
    Det finns plats på utresa 14 jun, hemresa 15 jun.

2427 SEK all in.

2 personer gillar detta.
  5. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Den var bra AHO. Nice work.

6. Jacob

Jacob Medlem

Stockholm-Frankfurt är bland det dyraste du kan flyga inom Europa från Stockholm, både med SAS och Lufthansa.
    Passagerare som endast flyger till Frankfurt är ganska genomgående affärsmän eller folk som ska på mässor (Frankfurt är både stor finansstad och mässtad). Alltså ingen större anledning att erbjuda billiga biljetter...

Det är oftare billigare att flyga vidare till någon destination efter Frankfurt, om nu målet är att få billigaste möjliga biljett.
    Testa exempelvis Stockholm-London med Lufthansa.

7. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Mysko. Jag flög ARN-FRA-CPH och sen CPH-ARN SK all in 2.250 kronor förra veckan. Båda flighterna har postat till mitt M&M konto, väntar spänt på Matchningen,

8. Vad tror ni gäller för Lufthansa Italia? Lufthansa har ju bra priser ARN-MXP (923 kr t/r i juli), men frågan är om det räknas som en Lufthansa-flight för statusmatchningen. Näst biligaste i slutet av juli verkar vara ZUR t/r med Swiss, det blir cirka 1800 kr.

9. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jag skulle tro att Lufthansa Italia räknas för matchningen.. Skriv ett mail till dem så har du svart på vitt om det blir problem.

10. Jacob

Jacob Medlem

De flyger ju med Lufthansa flygnummer, så borde inte vara någon skillnad.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!