Billigare poänguppgraderingar inom Europa

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av niksal, 9 Maj 2016.

1. niksal

niksal Medlem

Land:
    Finland Finland
    Finnair har redan för en tid sedan lanserat traditionsenligt billigare poänguppgraderingar inom Europa. Uppgradera din reseklass med Finnair Plus-poäng | Finnair - Finland

Tog själv en 5k Oslo-Helsingfors till onsdagen. Varm måltid och en gratis GT. Ser sedan om jag tyckte det var värt det. 8k för längre flygningar är riktigt förmånligt tycker jag.

2. joakgarp

joakgarp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Synd att de ska ha hissnande 50k för en uppgradering till Asien och en 20k (tror jag) för en Economy comfort-uppgradering till Asien. Men antar att det är just inom Europa där många inte ser nyttan av att åka i en högre klass.

3. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har faktiskt alltid tyckt att en av fördelarna med Finnair Plus är just uppgraderingarna för 50k poäng. Med tanke på att det är km de räknar (och inte miles som de flesta andra) och att man kan uppgradera även de allra billigaste kampanjbiljetterna tycker jag att det blir en bra deal.

niksal och Dr. Miles gillar detta.
  4. niksal

niksal Medlem

Land:
    Finland Finland
    Helt enig med @David - 50k är inte så mycket då det är km och inte miles. Även inom Europa är det riktig C med varm mat, champagne, blockat mittsäte etc. På en 4 timmars flygning till södra Europa är normalpriset 10k ett kap tycker jag.

David och Dr. Miles gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!