Senaste nytt

Billiga flygbiljetter till New York från Stockholm juli-augusti

alexz

Ny medlem
Tänkte åka till New York kring 24 juli och hem kring 21 augusti det här året.

Just nu är priserna kring 6000 kr om man tittar på Matrix (Itasoftware) och då är inte heller Norwegian billigast. Har tidigare lyckats köpa biljetter mellan 4000 och 5000 kr per t/r biljett (tack vare Matrix).

Vilka handfasta råd har ni till mig angående jakten att hitta billigare biljetter, t.ex. andra rutter som Matrix inte kommer på eller andra verktyg än Matrix och Momondo? Eller är det bara att bita i det sura äpplet och slå till?

Kikade lite på Expertflyer men kan inte initialt se om det kan bidra med något.

Tack på förhand!
 
Last edited:
Tänkte åka till New York kring 24 juli till 21 augusti det här året.

Just nu är priserna kring 6000 kr om man tittar på Matrix (Itasoftware) och då är inte heller Norwegian billigast. Har tidigare lyckats köpa biljetter mellan 4000 och 5000 kr per t/r biljett (tack vare Matrix).

Vilka handfasta råd har ni till mig angående jakten att hitta billigare biljetter, t.ex. andra rutter som Matrix inte kommer på eller andra verktyg än Matrix och Momondo? Eller är det bara att bita i det sura äpplet och slå till?

Kikade lite på Expertflyer men kan inte initialt se om det kan bidra med något.

Tack på förhand!

Du åker ju precis när de är "säsong" att åka dit men det billigaste jag hittade för 7 nätter per person är 5072kr...

asdasdasdad.png

Kolla kalendern!!!

asdadadas.png
 

alexz

Ny medlem
Du åker ju precis när de är "säsong" att åka dit men det billigaste jag hittade för 7 nätter per person är 5072kr...

Visa bifogad bild 15910

Kolla kalendern!!!

Visa bifogad bild 15911

Ja, det är billigare i närtid än att åka i slutet av juli/början på augusti. Jag hade slagit till direkt om det var t/r för ca 5000 i slutet av juli, ditt exempel visar datum i Juni. Men ska jag tolka det som att det är svårt eftersom det är säsong? Kan också vara dyrare då jag planerar att stanna så pass länge (ca 30 dagar), det har jag dock inte belägg för.

Till sist, kalendern på Matrix är min bästa vän. :) Men inte idag.
 
Toppen