Billiga flygbiljetter till New York från Stockholm juli-augusti

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av alexz, 9 Maj 2013.

1. alexz

alexz Ny medlem

Tänkte åka till New York kring 24 juli och hem kring 21 augusti det här året.

Just nu är priserna kring 6000 kr om man tittar på Matrix (Itasoftware) och då är inte heller Norwegian billigast. Har tidigare lyckats köpa biljetter mellan 4000 och 5000 kr per t/r biljett (tack vare Matrix).

Vilka handfasta råd har ni till mig angående jakten att hitta billigare biljetter, t.ex. andra rutter som Matrix inte kommer på eller andra verktyg än Matrix och Momondo? Eller är det bara att bita i det sura äpplet och slå till?

Kikade lite på Expertflyer men kan inte initialt se om det kan bidra med något.

Tack på förhand!

Last edited: 9 Maj 2013
  2. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du åker ju precis när de är "säsong" att åka dit men det billigaste jag hittade för 7 nätter per person är 5072kr...

asdasdasdad.png

Kolla kalendern!!!

asdadadas.png

1 person likes this.
  3. alexz

alexz Ny medlem

Ja, det är billigare i närtid än att åka i slutet av juli/början på augusti. Jag hade slagit till direkt om det var t/r för ca 5000 i slutet av juli, ditt exempel visar datum i Juni. Men ska jag tolka det som att det är svårt eftersom det är säsong? Kan också vara dyrare då jag planerar att stanna så pass länge (ca 30 dagar), det har jag dock inte belägg för.

Till sist, kalendern på Matrix är min bästa vän. :) Men inte idag.

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!