Senaste nytt

"Billiga" businessclass biljetter med SAS till USA i augusti

palmen

Moderator
@troligt ett fjärde alternativ är väl att ni från ena kontot (det som inte ska bli huvudkonto i familjekontot) köper en biljett med cash+points. Den personen som kommer att ha familjekontot reggat på sig köper en biljett på rean för 15.000 kronor. På så sätt får ni in nya poäng till ett familjekonto utan att behöva bränna alla poäng som redan finns där.
Med 110.000 i start-poäng plus de 45000 poäng ni får från resan har ni snart 190k poäng (ni kanske redan har det om det finns mer poäng på kontot) och då kan ni flyga i F till Asien, för 240k poäng kan ni flyga F till Oceanien också.
Detta förutsätter ju dock att ni tänkt skaffa familjekonto och får en 2-4-1 voucher som kan nyttjas.
 

troligt

Medlem
Hej,

Jag har ansökt om Amex Elite och kommer sannolikt tjäna ihop till en 2-4-1 voucher till hösten senast, och familjekonto fixade jag till igår, så framtida intjäning kommer in där. Har cirka 119' på "huvudkontot" idag, med cirka 35' inkommande under våren och i så fall ytterligare cirka 45' till om vi köpte denna resa, så 190' kommer vi upp till i så fall lagom till vi får vår 2-4-1 voucher.

Definitivt bra förslag från både @palmen och @RickardG!
 

SNIFF

Medlem
I mailen nyss:

upload_2016-1-19_15-18-0.png
 

toer00

Medlem
Blir intressant att se om de följer upp detta under "nästa jul" också...Funderar på STO - MIA under mellandagarna 2016. Såg att SAS hade C priser för ca 16 000 kr.

Men såg nu att AY har kontrat med STO - MIA nu för 10 000 Kr i I klass ex skatt (motsv Business Saver på SK) och givet att man med SK måste byta i OSL alt CPH så kan man som bosatt i Stockholm lika gärna byta i HEL... ☀️

Ska bli kul och se om SAS hakar på...?

Vad tror ni övriga? Boka nu ned AY eller vänta och se om SK hakar på...
 

toer00

Medlem
Japp så man kan välja och vraka bland övriga OW bolag också (inkl codeshare), men grejen är att HEL är ett smidigt byte och samma biljett kostade 14 tkr innan SK började flyga till MIA...
 

And Ve

Ny medlem
Går det att göra en generell sökning på något smidigt sätt? Eller måste jag söka, söka, söka för att hitta en prisvärd resa?
Det blir svårt när man är ganska flexibel över påsk och sommar.

Från Göteborg - mindre gynnsamt?
 
Toppen