Billig business class med SriLankan

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Matsson, 2 Mars 2012.

1. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Business till Maldiverna via Colombo med Sri Lankan 18000:- Billigt! Ingår dom inte i någon allians?
    Enda partnern enl. Hemsida är Etihad. Har någon testat deras businessclass samt Lounger i Colombo?
    Finns det någon möjlighet att kreditera i någon annan alliance?

2. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan kreditera till Malaysian (kommer gå med i Oneworld under slutet av året) eller Ethiad.
    Kan ju vara någon mer som jag inte har koll på.

3. Last edited: 2 Mars 2012
  4. Jacob

Jacob Medlem

Jag har flugit Srilankan i business class. Någon gång när jag får tid över ska jag sätta ihop ett reportage och en lounge guide.

Överlag är det ett trevligt flygbolag, kanske inte bäst i klass, men en trevlig upplevelse.
    Framförallt mat, dryck och service höll en bra standard.
    Flygplanen har huvudsakligen ärvts av andra flygbolag vilket gör att stolar och interiör kan skilja sig mellan olika flygplan, likaså är det oftast inte senaste generationen stolar man får.

Så här såg stolen ut på deras Airbus A340.

IMG_0553.jpg

Srilankans lounge i Colombo var en stor överraskning. Snygg och modern lounge, massor med mat och dryck (inkl champagne) och en läcker utsikt mot plattan.

IMG_0537.jpg

IMG_0530.jpg

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!