Billig Business Class biljett till Sydney 2012

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Adam, 3 September 2011.

1. Adam

Adam Medlem

Jag ska åka till Sydney 2012 för ett jobb på 2 veckor. Vad är smidigast att flyga via från Köpenhamn? Vilken C-klass är bäst och billigast.? Tips mottages tacksamt!

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ungefär när ska du resa? Det är en rätt viktig parameter... Sedan är det svårt att hitta bäst och billigast, det brukar inte vara två koncept som går hand i hand.

3. Adam

Adam Medlem

Nä, förstår det, men rent generellt? Ska åka i Oktober 2012.

4. tourist

tourist Medlem

"Bäst" betyder olika saker för olika personer här... Vissa vill ha en så kort och snabb resa som möjligt, andra vill maximera antalet flygningar och lounger. För en person är det viktigast med platt säte, för en annan att champagnen kommer med användande av passagerarens titel och namn, och för den tredje att resan inkluderar en Airbus 380. Sedan tilkommer alla bivillkor med flygallianser och bonuspoäng. Ge oss lite mer information om vad du vill uppnå så kommer du säkert att få bra tips. Men det brukar inte gå att söka tidtabeller och priser mer än 11-12 månader i förväg, så du är lite för tidigt ute för detaljer.

5. Adam

Adam Medlem

Bra service ombord och snabbaste vägen dit vore bra.

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oktober 2012 är nog lite långt fram att börja leta. 330 dagar frammåt brukar man börja kunna hitta biljetter.

Från vad folk brukar säga här och på FT, så är nog SQ (Singapore Airlines) ett hett tips. Misstänker att även Qatar Airways (Quatar Airways) kan vara ett bra alternativ.

7. Om jag kommer ihåg rätt, fanns det liknande fråga tidigare.

Jag kollar BC.se från min mobil just nu, så kan jag inte ta fram länk tull tråden.

8. tourist

tourist Medlem

Emirates CPH-DXB-SYD borde kunna ge en kort total restid.

Ska den här tråden kanske flyttas till Flygbiljetter?

9. Mattias Edstrom

Mattias Edstrom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har själv kollat biljetter för samma sträcka. På mrjet.se var det billigaste alternativet Etihad via Bryssel och Abu Dhabi. C klass gick på ca 26 000 kronor vilket ska anses billigt då näst billigast var Star alliancebolagen som låg från 37000 kronor. Att tänka på, Etihad erbjuder en jättebra produkt på deras long haul med flat bed i business. Men de tillhör ingen allians utan har bara sin egen FFC. Dock sammarbetar dem med SN på sträckan BMA-Bryssel där du kan intjäna ev. EBB poäng.

10. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En annan partner som de har är American Airlines och via dem går att plocka ut resor med OneWorld bolagen. Men kolla upp vilka partners Etihad har och sedan in på deras hemsidor och se vilket kort du kan skaffa.Fördelen med American Airlines är att poängen aldrig går ut, nackdelen är att man måste ha en aktivitet mins var 18:e månad.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!