Senaste nytt

Billig biljett Göteborg - Osaka/Tokyo

TheEagle

Medlem
Finns ju lite alternativ:

Skärmavbild 2013-04-12 kl. 18.44.07.png Skärmavbild 2013-04-12 kl. 18.49.18.png Skärmavbild 2013-04-12 kl. 18.49.30.png
 

pitch

Medlem
4. Funderar på att landa i NRT och åka från KIX på vägen hem.... kostar ju bara typ 2000kr extra.
Å andra sidan kostar det mindre än så att flyga KIX-NRT, till och med i ANAs premium, förutsatt att du bokar mer än 28 dar innan. Kanske en chans att testa loungen på KIX? Deras bokningssystem är lite konstigt, i det att det inte vill visa flyg för långt i framtiden, men om man tar en vanlig lördag i Maj så kostar det 13k JPY i vanilj och 18k2 i premium (836 och 1170 riksdaler just nu, säger google). Nu är säkert Augusti lite dyrare, men mycket skillnad kan det inte vara.
 

Dr. Miles

Expert
Deras bokningssystem är lite konstigt, i det att det inte vill visa flyg för långt i framtiden, men om man tar en vanlig lördag i Maj så kostar det 13k JPY i vanilj och 18k2 i premium (836 och 1170 riksdaler just nu, säger google). Nu är säkert Augusti lite dyrare, men mycket skillnad kan det inte vara.

Nar man bokar japansk inrikes flyg, bokar du enbart inrikes flyg kan du boka bara upp till 2 manader framat. Men om du bokar i samband med utrikes flygning (och som en biljett) kan man boka inrikes flyg upp till 330-355 dagar framat. (beroende pa systemet)
 

pitch

Medlem
Jo, jag är fullt medveten om det (och lite irriterad). Men det är inte alltid lätt att balansera förklaringen av nåt man vet mycket väl, så att det inte verkar idiotförklarande mot den man förklarar för.
 

Dr. Miles

Expert
Jo, jag är fullt medveten om det (och lite irriterad). Men det är inte alltid lätt att balansera förklaringen av nåt man vet mycket väl, så att det inte verkar idiotförklarande mot den man förklarar för.

Ett tips.
Om man anvader British Airways Executive Club avios, kan man boka bonusresa som bestar endast med Japan Airliness inrikesflyg i langt forvag (ungefar upp till 330-355 dagar framat).
Det ar MYCKET anvandbart nar man bokar inrikesresa som sker under stora japanska helger. JAL Mileage Bank (JMB) medlemmar kan inte boka inrikes bonusresa som sker langre framat an 2 manader fran dagens datum.

Atergar till tradens amne.
Om det ar resa i Economy class, skulle jag nog valja Finnair+Japan Airlines kombo. Det ar kortare flyg och det blir mindre lidande.
 

pitch

Medlem
Det är ju faktiskt mycket riktigt jäkligt användbart. Nu har jag tyvärr inga som helst avios för tillfället, men dom är lätta att skaffa.

Och jag skulle definitivt välja Finnair+JAL också, här.
 

Tanuki

Medlem
Åter igen.. nån som ser vilken sökmotor TheEagle använt? Jag hittar inte de biljetterna nånstans... dock så går alla hans sökningar via Kina på något sätt så.

Blir nog Finnair + JAL ... TACK !!!! :cool:
 

Tanuki

Medlem
Jo, jag spenderade "lite" tid i forumet men hittade inte direkt "sökmotor" eller liknande. Hittade bara massa annan läsning och fastnade vid Japanguiden.

Men tack! GRYM SÖKMOTOR! (lite sen jag vet)

Kollade dock i förmiddags på 15 Jul - 9 Aug... nu 8 timmar senare så har priset ändrats med 2000kr?
Otur eller är det något med den sökmotorn jag borde veta?
 
Last edited:
Toppen