Billig biljett Göteborg - Osaka/Tokyo

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Tanuki, 12 April 2013.

1. Tanuki

Tanuki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dags igen..

Vet att detta är busniessclass-forum men nu måste jag bara snabbt till Japan. Försöker hitta billigaste biljetten dit under 20h.

Endast mellan 15 Juli - 3 Aug (måste vara på de datumen).. Air China och Aeroflot är big no no.

Göteborg - Tokyo / Osaka

Tips på annat / resväg ? :cool:

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flög Aeroflot i Economy till Tokyo i höstas, och de var faktiskt bättre än väntat. Nya och fräscha plan med modernt underhållningssystem, trevlig besättning och hyfsad mat (från Tokyo var maten väldigt bra, men från Moskva var den inte så bra). Överlag skulle jag nog inte påstå dem vara sämre än övriga Europeiska bolag.

http://www.businessclass.se/artikla...tar-aeroflot-ekonomiklass-2-tokyo-moskva.html

3. Hall

Hall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Övriga randvillkor som t.ex. pris? Jag skulle nog ta TK i business för 24 kSEK GOT-KIX.

4. TheEagle

TheEagle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finnair via HEL. Hem med JAL till HND och sedan Finnair via HEL. 8500 kr. Under 20 timmar med råge.

5. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Kriteriet är billigaste biljetten, tror nog att de flesta business-class alternativ försvinner då.

1 person likes this.
  6. TheEagle

TheEagle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hem med JAL från HND till NGO och sedan Finnair via HEL ska det vara.

7. Zwizz

Zwizz Medlem

Jag föreslår Finnair,klart snabbast från ARN iallafall.Har inte kollat priser på de datum du anger.Du får en passande bensträckare på HEL och en rejäl produkt i ekonomi med AY.

8. TheEagle

TheEagle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Till KIX kan du flyga via HEL med Finnair för 9000. Lite dyrare än till NRT.

1 person likes this.
  9. Hall

Hall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OK, läste slarvigt. 24 kSEK med TK är billigaste business på sträckan..;)

Det finns JL utfärdad biljett med största delen AY för 7800 SEK GOT-HEL-KIX-HND. Den är 1200 SEK billigare än GOT-HEL-KIX. Vem sa att flygbiljettprissättning var logisk.. :rolleyes:

1 person likes this.
  10. Tanuki

Tanuki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Forumet levererar som vanligt!

1. Aeroflot. Flyger tyvärr aldrig med dem igen. Blev utsatt för riktigt dålig service en gång. Tyvärr är det nog för mig att aldrig vilja flyga med dem igen. Oavsett om jag måste betala eller få en gratisbiljett.

2. GOT-HEL-KIX-HND låter ju inte helt fel. Hur hittar ni den? Låter ju grymt mest för JL.

3. Beggars cant be chosers men.. skulle föredra NRT över HND. Kostnaden för att ta mig till/från HND (i tid och pengar) får mig att vilja ta NRT ännu mer.

4. Funderar på att landa i NRT och åka från KIX på vägen hem.... kostar ju bara typ 2000kr extra.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!