Senaste nytt

Billhop tar AmEx

Meazza

Medlem
Eller varför inte till sitt Skattekonto... Du får ju t.o.m. ränta på pengarna där...
Jag provade Billhop härom veckan för just detta ändamål. Måste säga att jag inte är imponerad av deras tjänst, och kommer att fortsätta använda Betalo istället.

Till att börja med så känns inte sidan lika proffsig som Betalos, t e x inget inlogg med Bank-ID. Kvittot (.pdf) som kan skrivas ut efter betalningen ser dessutom att vara en suddig print-screen från ett textdokument (se bifogad bild, personlig information borttagen).

Mer graverande var att de misslyckades med sitt uppdrag. Jag hade en skattebetalning som skulle in 12 maj och la därför in detta som betaldag 3 dagar innan (Betalo har tyvärr 7 dagar till SKV). Natt mot 12 maj får jag ett mail från AmEx där de tycker att betalningen ser ovanligt stor ut och undrar om det verkligen är jag som gjort detta. Svarar på detta mail tidigt på morgonen och får ett automatsvar om att allt är lugnt.

Dagen efter visar det sig att betalningen inte alls är genomförd. AmEx nekade dragningen i väntan på mitt godkännande, och Billhop brydde sig efter det varken om att försöka igen eller att kontakta mig. Klart irriterad över detta var jag i kontakt med Billhop, som förklarade det hela med att mail om misslyckad betalningar skickas manuellt (!) men att de verkade ha glömt det den här gången (!!!) trots att det rörde sig om en större summa. Pengarna kom till slut in till SKV men 4 dagar sent pga Billhops strul. Har varit med om dylika problem på Betalo också (exempelvis maxat Coop-kort), men då får man mail automatiskt och kan agera direkt på det.

Slutbetyg: använd Betalo istället.
 

Attachments

  • billhop.png
    billhop.png
    143 KB · Visningar: 247

kaktusen

Medlem
Jag använder numera Billhop isf Betalo för fakturor. Enda anledningen är att avgiften för Amex Elite är 2.1% isf 2.5% fram till Juni 30. Jag håller med om att Betalo är mer användarvänligt och att det känns bättre att logga in med Bank ID. Jag skulle fortfarande kunna använda Coop MM men de är så sopiga att jag vägrar att ha med dom att göra.
 

Bankiren

Medlem
Jag läste i en annan tråd att vissa med MC hade fått varningar för att ha betalat på Betalo/Billhop.

Någon med liknande erfarenhet av att ha använt Amex?
 
Toppen