Billhop tar AmEx

Diskussion i 'Kreditkort' startad av PapperA4, 24 Februari 2014.

1. PapperA4

PapperA4 Ny medlem

Tjena.

Endast för info. Fick email från Billhop idag om att de nu tar American Express. För oinvigda är billhop ett ställe där man kan betala räkningar med kreditkort.

All lycka!

2. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tycker 3,5% är alldeles för dyrt för att det skulle vara intressant.
    Hur resonerar ni andra?

3. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För dyrt!

4. EkstromChris

EkstromChris Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, om man inte bara saknar lite poäng till sin voucher eller liknande. 3500 kr för 20 000 extrapoäng är lite dyrt kan jag tycka, om man nu betalar 100 000.

5. t90tho

t90tho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu kostar Billhop 2,5% för alla kort, dvs samma som Betalo för Amex. Det verkar som det går bra att återbetala studieskulder med Amex, kan vara intressant om man vill jaga 2-4-1. Jag ska prova vid nästa tillfälle i februari och rapporterar tillbaka.

Gus och Erik M gillar detta.
  6. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Betalo tar "endast" 1,9% för amex (iaf enligt mina betalningar på senaste) dock står den 2,5% på hemsidan?

t90tho gillar detta.
  7. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Studieskulderna är väl bäst att betala med sitt SAS MasterCard efter att man ändrat till utländsk adress hos CSN!? Poäng och ingen kostnad.

Jakob Österberg gillar detta.
  8. t90tho

t90tho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För nya studieskulder - alldeles säkert. Men för äldre studieskulder (1989-2001) , riskerar du då inte att hamna i strul med utländska återbetalningsregler och inkomstintyg? Någon som provat?

9. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är precis dessa år jag har studieskulder för och har inte haft några som helst problem med att betala med kort.

t90tho gillar detta.
  10. Wobbly_Fool

Wobbly_Fool Medlem

Inte för att vara sån, men ännu bättre är väl att använda Coop MedMera Mer? Så gör jag nu i alla fall :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!