Senaste nytt

Billhop (Allmänna diskussioner)

gneken

Medlem
Någon som har problem med att fel betalningsmottagare skrivs in? Bankgrio numret är rätt, och förra månaden stod det rätt på denna mottagare, denna gång blev det typ brutux aktiebolag :S betalningen va till stockholms läns sjukvårdsområde
 

Samosaguas

Medlem
Fick precis detta mejl från Billhop om att testa deras nya App!

Hjälp oss testa vår nya App
Vi har jobbat hårt den senaste tiden på att bygga en App och nu är vi redo för ett första Beta-test.

Hur går testet till?
Anmäl ditt intresse så återkommer vi med mer information inom någon vecka.
Som testare kommer du få tillgång till vår App genom Apples egna test-app som heter Testflight. Genom Testflight laddar du ner Billhops app och loggar in precis som vanligt med ditt Billhop-konto. Du kan därefter använda alla appens funktioner.

Vad skal jag testa?
Vi vore mycket tacksamma om du ville skicka in dina kommentarer, frågor samt eventuella problem till oss så vi kan göra appen så bra som möjligt.

Några fördelar för mig som testare?
Som tack för att du testar kommer du få 1000 kr i avgiftsfritt belopp, alltså du kan betala räkningar för upp till 1000 kr utan avgift genom appen.

Vilken mobiltelefon kan jag testa med?
Testet gäller dig som har en iOS-enhet (iPhone eller iPad) och vi stödjer de flesta nyare versionerna (iPhone 5 och uppåt samt iPads som är ungefär 3 år och nyare). Vi kommer släppa appen för Android också men i detta läget gäller testet alltså endast för iOS.
 

Bankiren

Medlem
Skärmavbild 2017-06-29 kl. 22.10.21.png

Min fästmö har precis skaffat ett Elite för att vi ska kunna betala en bil med kortet - och detta har gjort att vi under ett antal dagar har maxat kortet via BillHop. Men idag slutade det uppenbarligen att funka...

Det har varit en del konstigheter med kortet. Vi kunde först inte aktivera hennes additional card utan det stod bara att hon var tvungen att skapa ett nytt konto för det. Igår fick vi hjälp via kundtjänst, och kvinnan där skulle be en kollega att kolla på det idag. Och det löste sig mycket riktigt, så nu kan hon se alla korten i appen.

Jag blir lite konfunderad över allt det här. Har hon fastnat i något penningtvättsfilter eller liknande hos Amex? Men då borde väl inte kortet ha funkat i butik idag (vi använde det för första gången för att testa om det funkade)?

Och deras kundtjänst har ju tydligen stängt nu!

Edit: la till en bild på meddelandet från BillHop.
 
Last edited:

Xilan

Medlem
Visa bifogad bild 65278
Min fästmö har precis skaffat ett Elite för att vi ska kunna betala en bil med kortet - och detta har gjort att vi under ett antal dagar har maxat kortet via BillHop. Men idag slutade det uppenbarligen att funka...

Det har varit en del konstigheter med kortet. Vi kunde först inte aktivera hennes additional card utan det stod bara att hon var tvungen att skapa ett nytt konto för det. Igår fick vi hjälp via kundtjänst, och kvinnan där skulle be en kollega att kolla på det idag. Och det löste sig mycket riktigt, så nu kan hon se alla korten i appen.

Jag blir lite konfunderad över allt det här. Har hon fastnat i något penningtvättsfilter eller liknande hos Amex? Men då borde väl inte kortet ha funkat i butik idag (vi använde det för första gången för att testa om det funkade)?

Och deras kundtjänst har ju tydligen stängt nu!

Edit: la till en bild på meddelandet från BillHop.
Ni ska köpa en bil och därför har ni maxat kortet via Billhop?
Förstår inte hur det hänger ihop. Har ni delbetalat bilen i förskott?
Givetvis följer Billhop och Betalo upp transaktioner och har system som larmar vid ovanliga betalningsmönster. De kan vara de som stoppat transaktionen och inte Amex.
 

Brandten

Medlem
Visa bifogad bild 65278
Min fästmö har precis skaffat ett Elite för att vi ska kunna betala en bil med kortet - och detta har gjort att vi under ett antal dagar har maxat kortet via BillHop. Men idag slutade det uppenbarligen att funka...

Det har varit en del konstigheter med kortet. Vi kunde först inte aktivera hennes additional card utan det stod bara att hon var tvungen att skapa ett nytt konto för det. Igår fick vi hjälp via kundtjänst, och kvinnan där skulle be en kollega att kolla på det idag. Och det löste sig mycket riktigt, så nu kan hon se alla korten i appen.

Jag blir lite konfunderad över allt det här. Har hon fastnat i något penningtvättsfilter eller liknande hos Amex? Men då borde väl inte kortet ha funkat i butik idag (vi använde det för första gången för att testa om det funkade)?

Och deras kundtjänst har ju tydligen stängt nu!

Edit: la till en bild på meddelandet från BillHop.
Det där meddelandet fick jag för några veckor sedan när jag skulle köra igenom 40k hos Billhop. Fick direkt efter ett sms om misstänkt bedrägeri följt av ett samtal från Amex där de ställde några kontrollfrågor innan de släppte spärren.
 

Bankiren

Medlem
Ni ska köpa en bil och därför har ni maxat kortet via Billhop?
Förstår inte hur det hänger ihop. Har ni delbetalat bilen i förskott?
Givetvis följer Billhop och Betalo upp transaktioner och har system som larmar vid ovanliga betalningsmönster. De kan vara de som stoppat transaktionen och inte Amex.

Min fästmös kreditgräns räcker inte för att betala hela bilen, så vi behöver alltså göra ett flertal betalningar via BillHop för att betala bilen. Vi genomför alltså ett antal betalningar via BillHop - och samtidigt betalar vi in samma belopp via vår internetbank för att den utnyttjade krediten ska "nollas".

Det där meddelandet fick jag för några veckor sedan när jag skulle köra igenom 40k hos Billhop. Fick direkt efter ett sms om misstänkt bedrägeri följt av ett samtal från Amex där de ställde några kontrollfrågor innan de släppte spärren.

Hon har pratat med AmEx tidigare idag och de svarade att det inte var ett "bedrägeriärende", utan i det här fallet var det kreditavdelningen som hade stoppat betalningen.

Ett annat bekymmer är att BillHop-betalningen nekades, men vår BG-betalning till kortet gick igenom. Så nu har vi alltså nästan dubbelt så mycket disponibelt som själva kortets kredit. Och hon på kundtjänsten hade svarat "Jaha, så du försöker att överskrida kreditgränsen"... Då svarade min flickvän att det här är på grund av att BillHop-betalningen nekades, och att vi annars inte hade haft för mycket disponibelt. Vår avsikt är ju inte att betala in mer än krediten.

Allt är väldigt märkligt, men det känns som att de misstänker något avtalsbrott alternativt penningtvätt. Kundtjänsten lovade att kreditavdelningen skulle ringa under eftermiddagen, vilket de såklart inte gjorde.

Måste säga att jag är lite besviken på deras agerande.
 

NotRyan

Medlem
Min fästmös kreditgräns räcker inte för att betala hela bilen, så vi behöver alltså göra ett flertal betalningar via BillHop för att betala bilen. Vi genomför alltså ett antal betalningar via BillHop - och samtidigt betalar vi in samma belopp via vår internetbank för att den utnyttjade krediten ska "nollas".



Hon har pratat med AmEx tidigare idag och de svarade att det inte var ett "bedrägeriärende", utan i det här fallet var det kreditavdelningen som hade stoppat betalningen.

Ett annat bekymmer är att BillHop-betalningen nekades, men vår BG-betalning till kortet gick igenom. Så nu har vi alltså nästan dubbelt så mycket disponibelt som själva kortets kredit. Och hon på kundtjänsten hade svarat "Jaha, så du försöker att överskrida kreditgränsen"... Då svarade min flickvän att det här är på grund av att BillHop-betalningen nekades, och att vi annars inte hade haft för mycket disponibelt. Vår avsikt är ju inte att betala in mer än krediten.

Allt är väldigt märkligt, men det känns som att de misstänker något avtalsbrott alternativt penningtvätt. Kundtjänsten lovade att kreditavdelningen skulle ringa under eftermiddagen, vilket de såklart inte gjorde.

Måste säga att jag är lite besviken på deras agerande.
Är det inte så att det tar en dag eller två efter det att betalningen är registrerad hos Amex till dess kreditutrymmet återställs?
 
Toppen