Billeder af SWISS nye First og Business Class - via AusBT

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Christian R, 9 Juli 2015.

  1. Christian R

    Christian R DYKWIA

    FF#1, dino_81 och Flying P gillar detta.
  2. Evolution av det som finns idag:

     
    Christian R gillar detta.
  3. Christian R

    Christian R DYKWIA

    Lidt info fra SWISS:

    The Boeing 777-300ER offers the ideal range to serve SWISS’s farthest destinations non-stop from Switzerland. From the 2016 summer schedules onwards, the new aircraft will be deployed primarily on services to Hong Kong, Bangkok and Los Angeles. And San Francisco, São Paulo and Tel Aviv will also receive Boeing 777 service several times a week.

    media-release-20150709

    Ganske interessant med 777 til Tel Aviv!
     
  4. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Business Class såg inte bra ut alls. Endast throne säten för den som vill sitta själv och sämre tillgång till mittgången än på nuvarande A330/A340.
     
  5. Flying P

    Flying P Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Förbättring av privacydivider i C. Det är dock tydligt att de inte går in för att fightas med SQ eller gulf carriers på komfort utan förlitar sig på lojalitet/företagsavtal. Som Jonas C antyder så är trenden i C att gå mot direkt aisle access, det är en tydlig markering från Swiss sida att de inte är beredda/kan göra den förbättringen.
    Misstänker att alla singelsäten blir öronmärkta för SEN/HON, kanske till och med på J, C eller D fares bara?

    I och med att de inte inför Premium ekonomi så lär jag nog inte bli alltför frekvent på Swiss i framtiden.
     
  6. First till LAX blir trevligt :) ARN-GVA-ZRH-LAX-SFO för 32 000kr ;)
     
    Jakob K, FF#1 och Christian R gillar detta.
  7. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag antar att man kan routa via Frankfurt istället för Genève för att maximera upplevelse och intjäning till EuroBonus?
     
  8. Nej, i alla fall inte med SWISS fare.
     
    Christian R gillar detta.
  9. Jag kollade rätt så länge ner på detaljnivå mellan Lufthansa, UA och LX när jag skulle boka min. United är väldigt flexibla inom Europa gällande routing, och det kan bokas rätt trevliga rutter den vägen. Men det blev så liten skillnad på totala miles med att åka ARN-MUC-FRA eller ARN-ZRH-FRA. Med Swiss är det bara Swissflyg inom Europa, men som innebär SAS till GVA/ZRH om så önskas på code share. Med Lufthansa är det Lufthansa/SK/4U/EW. Jag valde Lufthansa hela vägen, då jag inte fick ihop MCO-EWR, JFK-GVA-ZRH-ARN på de datum som passade mig. Jag vet inte om en Lufthansa "operating PNR" vill ge gratis transporter i Stockholm, så summa summarum så valde jag Lufthansa hela vägen då jag får transport till/från Arlanda med i priset.

    Skall det maximeras till EuroBonus, ja då är det Lufthansaflyg som gäller hela vägen och så långt det går då United "A" bara ger 100% till EuroBonus.
     
  10. 011430121

    011430121 Medlem

    Ort:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
    Kommer alla LX Boeing 777 ha F kabin?
    Jag trodde det var svårt att sälja F till BKK, British Airways och Lufthansa flyger numera utan F.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×