Biljettyp - QLRCDKW

Diskussion i 'Övrigt' startad av Monkey_Class, 12 Februari 2015.

1. Monkey_Class

Monkey_Class Guest

Ngn som vet vad det innebär?

2. Jacob

Jacob Medlem

Den första bokstaven, i detta fall Q, brukar vara bokningsklassen. I övrigt betyder det väl inget speciellt. Ett internt systemnamn för en särskilt biljett/fare.

3. Q klass på något flygbolag med avresa under lågsäsong skulle jag tro.

4. Monkey_Class

Monkey_Class Guest

Tack.
    Vi har (äntligen) fått möjligheten att kunna beställa resor själva, economy still dock, själv å då vill man ju veta klassen innan man bokar :)

5. mtlmr

mtlmr Medlem

Essentiellt gissar jag att du vill boka klass Q från danmark, på en helg i lågsäsong.

Se Wikipedia för en genomgång om du är sugen på att förstå den lite djupare :)

Annars är ett tips att slå fare basis i Expertflyer, med full förklaring vad som ingår.

Fare basis code - Wikipedia, the free encyclopedia

6. Monkey_Class

Monkey_Class Guest

Vill och vill.
    Jag vill bara boka en klass så jag (helst) får 100% på intjäningen :)

7. mtlmr

mtlmr Medlem

Den informationen finns i första bokstaven - då behöver du inte titta förbi det.. (finns det något undantag till denna regel?)

8. Monkey_Class

Monkey_Class Guest

FAst nu upptäckte jag att uppgifterna på SAS hemsida inte matchar Miles and more :( Det står 100% på SAS sida för Q men bara 50% på Miles.

Note to self! Lita inte på SAS (att jag aldrig lär mig :( )

9. NotRyan

NotRyan Medlem

Står det hos M&M hur många EuroBonus-poäng du får? Eller är det miles hos M&M... Det behöver inte vara lika...

agehall gillar detta.
  10. mtlmr

mtlmr Medlem

Ska du kreditera till SAS för en Lufthansaflygning eller till Miles&More för en SAS-flygning?

Lufthansa Q ger 100% till SAS Eurobonus.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!