Senaste nytt

Biljetter för poäng till San Fransisco (SFO) med SAS

Alf

Medlem
Tack för tipset för att kolla på platser till SFO, det har jag gjort sedan linjen öppnades. När tipset kom här om att det fanns platser i febr. lyckades jag hitta 2 platser i C på sportlovet. Inga optimala platser utan ut på en onsdag och hem på söndagen, men i alla fall en långweekend. Jag bokade då upp dessa platser. Det fanns förvisso platser i ekonomi tidigare så man kunde få ihop en vecka. Detta var aldrig aktuellt, ingen resa i ekonomi med en flygtid på 10-11 tim.

Jag lyckades dock inte med det optimala just då, att använda min 2-4-1 voucher från Amex beroende på att jag gjorde ett uppehåll på mina inköp på kortet för att erhålla vouchern så sent som möjligt på året. Jag hade som avsikt att ringa Tallin och försöka få dom att ändra min bokning till att gälla för 2-4-1 när jag fått den.

Nu fick jag min voucher igår så idag ringde jag Tallin och chansade på att det skulle gå att ändra så att jag skulle få tillbaka 100000 poäng. En vänlig dam erbjöd mej att göra detta nästan innan jag sagt mitt ärende. Hon erbjöd mej även att jag kunde åka någon dag tidigare, men då i ekonomi. Jag vet dock inte om jag hade fått behålla min C plats på återresan eller hon hade blandat klasserna, vilket inte skall gå. Nu var det ju inte aktuellt ett resa i ekonomi för min del. Agenten i Tallin var mycket trevlig och hjälpsam.

Nu har det även ramlat tillbaka 100000 poäng på kontot. Äntligen kunnat boka en resa på 2-4-1 som man vill ha.
 
Toppen