Senaste nytt

Biljetter för poäng till San Fransisco (SFO) med SAS

fcx

Medlem
SAS kallar sig ju världens punktligaste, och är ofta framme före utsatt tid. Undrar dock om det även gäller renoveringar :)
 

mry

Medlem
SAS kallar sig ju världens punktligaste, och är ofta framme före utsatt tid. Undrar dock om det även gäller renoveringar :)

Senaste tiden känns det faktiskt som att de har blivit sämre på att komma fram enligt tidtabellen utan ständigt 5-10 min sena faktiskt.
 
Jag kanske är obotlig optimist, men jag hoppas fortfarande på att cabin upgrade ska starta under nästa år, så även om det är minimal chans att få åka ny inredning nästa år så är den inte noll. Läser man pressreleasen i detalj så står det:

· The A350 will be delivered to SAS starting 2018.
· The A330-300 Enhanced will be delivered to SAS starting 2015
· The Cabin upgrade is expected to be completed 2015.

Det borde innebära att man måste starta 2014 med renoveringen. (Det som talar emot det är dock att man inte publicerat något om hur nya stolarna ska se ut. Men det pågår säkert förhandlingar om pris, tidplan etc...)

I Instagram SAS skrev att det planet som kommer från LAN skall vara med den nya kabinen. En SAS sidan på Instagram skall planet tas i produktion i slutet av oktober lagom innan BKK route öppnas igen.

Det är ju långt kvar till slutet av oktober så tror inte att några bilder kommer att publiceras innan början av oktober.
 
Last edited:

FF#1

Medlem
I Instagram SAS skrev att det planet som kommer från LAN skall vara med den nya kabinen. En SAS sidan på Instagram skall planet tas i produktion i slutet av oktober och skall flyga första gången den 22 oktober när BKK route öppnas för vinter säsongen.

Det är ju långt kvar till slutet av oktober så tror inte att några bilder kommer att publiceras innan början av oktober.

Blir spännade att se hur det blir. SAS har ju inte direkt nått överskott på plan så de måste nog ha ett bra schema om man ska hinna med att modda alla innan 2015. Känns som att det är på tiden, de börjar vara rätt slitna nu.
 

HKG Flyer

Medlem
Då måste det vara nära nu, planet står säkert i en hangar någonstans. Och med bara ca. 1 mån kvar borde väl leverantör vara klar och stolar beställda.
 

Malu

Medlem
Man ska aldrig sluta hoppas:

Thompson Aero Seating is delighted to announce the first customer for Thompson’s latest product innovation, Vantage XL. This deluxe, forward facing business class seat offers a 79” fully horizontal lie-flat bed at a 45” pitch. With direct aisle access for all passengers in a 1-2-1 configuration across twin-aisle aircraft XL also delivers increased living space and seat widths up to 26”. The as-yet unnamed airline is scheduled to enter into service with Vantage XL in Autumn 2014

xl.jpg
 

Malu

Medlem
Om LAN - planet ska vara med ny kabin är Malus förslag inte aktuellt.....autumn 2014 är ju ett år fel :rolleyes:

Jaja. Men det är den enda pressrelease från en stolstillverkare som jag hittat med "unnamed airline"... ;)
Jag blir fortfarande nöjd och glad med en "vanlig" Vantage i staggered config.
 

Homer

Medlem
Man ska aldrig sluta hoppas:

Thompson Aero Seating is delighted to announce the first customer for Thompson’s latest product innovation, Vantage XL. This deluxe, forward facing business class seat offers a 79” fully horizontal lie-flat bed at a 45” pitch. With direct aisle access for all passengers in a 1-2-1 configuration across twin-aisle aircraft XL also delivers increased living space and seat widths up to 26”. The as-yet unnamed airline is scheduled to enter into service with Vantage XL in Autumn 2014

Visa bifogad bild 19936

unnamed airline= Qantas ??
Up close: Qantas' new Airbus A330 business class 'suites' - Flights | hotels | frequent flyer | business class - Australian Business Traveller
 
Toppen