Senaste nytt

Biljetter bokade innan ändrat system men åkt efter 1 jan 2015

Mikael64

Medlem
Jag har mailat Diamond/mail adressen så fort mina poäng gått in. Oftast samma dag ibland redan efter en timme så har poäng enligt den gamla tabellen ramlat in. Jag måste säga att varje gång jag gjort detta så har SAS funkat kanon. I höstas fick jag två olika besked från SAS att resor bokade före 27 november men i ett mail från SAS skrev man före 1/12. Oavsett så har dom krediterat mellanskillnaden direkt. Jag har även fått ett mail att poängen är på väg in på kontot.
 
Bokat i oktober 2014 en tur och returbiljett, Stockholm-London. Utresa 27 mars och hem 12 april. Den 27 mars var jag tvungen att boka om utresan till en senare flight. Hemresan oförändrat datum. Allt OK så långt.

Efter avslutad resa så har jag fått miles efter "nya" reglerna. Har mailat SAS och bett dem korrigera mitt eurobonuskonto då resan var bokad innan 21 november. Har idag fått svar från SAS att de inte kan ge mig miles efter den "gamla" nivån då biljetten är aviserad 27 mars 2015, dvs den dag då jag bokade om min utresa till senare flight. Har SAS gjort rätt, eller ska jag påpeka att biljetten bokades redan i oktober 2014?
 

Dr. Miles

Expert
Bokat i oktober 2014 en tur och returbiljett, Stockholm-London. Utresa 27 mars och hem 12 april. Den 27 mars var jag tvungen att boka om utresan till en senare flight. Hemresan oförändrat datum. Allt OK så långt.

Efter avslutad resa så har jag fått miles efter "nya" reglerna. Har mailat SAS och bett dem korrigera mitt eurobonuskonto då resan var bokad innan 21 november. Har idag fått svar från SAS att de inte kan ge mig miles efter den "gamla" nivån då biljetten är aviserad 27 mars 2015, dvs den dag då jag bokade om min utresa till senare flight. Har SAS gjort rätt, eller ska jag påpeka att biljetten bokades redan i oktober 2014?
Om utresan (första segmentet) är ändrad i 2015 tror jag att SAS har rätt.
Det blir som re-pricing (+ändreingsavgifterna, om det krävs).
 
Toppen