Biljetter bokade innan ändrat system men åkt efter 1 jan 2015

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Johanna, 10 Maj 2015.

  1. Johanna

    Johanna Medlem

    Bokade 2 biljetter innan den 1 dec då SAS gick ut med information kring sitt nya Eurobonussystem. Det sas då att de biljetter som bokades innan men avgår efter 1 jan 2015 skulle generera antal poäng utifrån gamla systemet. Rimligt eftersom bokningarna skedde enligt dåvarande regler.

    När jag nu gjort dessa resor ser jag att jag bara erhållit poäng enligt nya systemet. Ska det verkligen vara upp till mig att se till så att jag får rätt antal poäng?
     
  2. mha321

    mha321 Medlem

    Ja, du måste kontakta dem för att få det justerat. Men det har alltid gått snabbt för mig när det behövs (visserligen som EBG men ändå).

    Sedan var det faktiskt brytdatumet 20 november eller något i den stilen - inte exakt 1 december. Men så länge du var före det, så fixar de säkert justeringen åt dig utan att bråka. Men ja, du måste hålla ordning på det och be om det, annars händer det inget.
     
  3. Tockstew

    Tockstew Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hej! Jag skulle vänligt höra av mig till SAS för ett klarläggande. Det är inte alls ovanligt att det blir fel!

    Hälsningar

    Tock
     
  4. MajaKlara

    MajaKlara Medlem

    Ja, tyvärr måste man bevaka att man får poäng enligt gamla Eurobonus. Jag ringde Customerservice och då gick det ganska snabbt få rätt poäng.
     
  5. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
  6. Johanna

    Johanna Medlem

    Tack, fick 1 december från SAS chat igår när jag frågade. Fick en mailadress och skickat ett mail. Ringde du?
     
  7. Johanna

    Johanna Medlem

    Såg i artikeln att man ska kontakta via formulär så där fick jag infon.
     
  8. mha321

    mha321 Medlem

    Jag anväde Diamond-mailadressen, och om du har EBD eller EBG tror jag det är bästa vägen. Men om du inte har det så lär det vara formuläret som gäller.
     
    Johanna gillar detta.
  9. dala

    dala Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag ringde och hade korrigering av poäng på kontot senare samma dag. Pratade med en kille på vanliga kundtjänsten som lovade att dra det vidare till EuroBonus supporten direkt.

    Min erfarenhet av att använda kontaktformuläret på SAS web är att det tar veckor innan de reagerar, iallafall om man kategoriserar som klagomål och är EBS.
     
  10. Johan_G

    Johan_G Medlem

    Ort:
    NYO
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag antar att detta bara gäller SK-biljetter på SK-metall. Vi som sitter med sedan länge inköpta biljetter hos andra bolag men krediterar miles till EuroBonus får väl bita i det berömda äpplet?
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×