Biljett utfärdat av Lufthansa, flyger med SAS - var checkar man in?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av alexz, 22 Februari 2013.

1. alexz

alexz Ny medlem

Sitter med en bokning/biljett som är utfärdat av Lufthansa men ska flyga med SAS, avreseorten är Madrid. På vilken hemsida ska man checka in och välja plats?

När resan började från ARN så skulle man checka in via SAS hemsida trots att flygningen mellan ARN och FRA (även FRA - MAD) genomfördes av Lufthansa.

Lufthansa erbjuder en att checka in 23 timmar innan avresa, för SAS är det 22 timmar. Om drygt 45 minuter får jag egentligen veta svaret.

Dock känns det en aning förvirrande!

2. NotRyan

NotRyan Medlem

Du skall checka in på SAS hemsida då du flyger med dom, och inte reser från någon av de speciella orter som anges på check-in sidan...

Mvh
    /NotRyan

3. Holloman

Holloman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gäller samma med en biljett utfärdad av SAS men flygs av Lufthansa (ARN-FRA-MCO), dvs att man checkar in på Lufthansas hemsida?

4. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag åkte hem från SFO med Lufthansa till FRA så var det att jag skulle checka in på Lufthansa hemsida fast jag köpt biljetten av SAS och flög med SAS till USA (biljettnummer som började på 117-)

5. NotRyan

NotRyan Medlem

Ja, det är vem som flyger som avgör, inte vilken biljettstock som använts...

Mvh
    /NotRyan

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!