Senaste nytt

Biljett samma dag krävs nu för att komma in i SJs lounge

johan_fbg

Medlem
Erkänner att jag ibland brukat loungen i Göteborg då jag väntat på ett tåg vars destination SJ inte stannade vid. Däremot har jag alltid förutsatt att jag gjorde något som inte var helt ok.

Absolut helt off topic: poängresor är fortfarande avbokningsbara va? :rolleyes:
 

Hachans

Medlem
Det har ju varit full tillåtet fram tills nu att utnyttja loungen även om man inte hade SJ biljett.

Jag kan tycka det är rätt bra med begränsningen. Lite mindre kaos i Stockholmsloungen kanske. Och så öppnar de ju snart i Malmö med, det blir kul!
 

Palazzi

Medlem
Det har ju varit full tillåtet fram tills nu att utnyttja loungen även om man inte hade SJ biljett.

Jag kan tycka det är rätt bra med begränsningen. Lite mindre kaos i Stockholmsloungen kanske. Och så öppnar de ju snart i Malmö med, det blir kul!

Det är efterlängtat.
 

MrGunnar

Medlem
Ett litet problem är ju för oss med SJ Regionalkort (TIM-kort) med reskassa/10-resorsbiljett. Visering emellan blir ju lite opraktiskt, minst sagt.
 

olo

Medlem
Undra hur mycket problem det egentligen varit? Hur många hänger där, om de inte skall resa?
Jag har nyttjat Göteborg några gånger på samma sätt som @johan_fbg när jag skall till ställen till SJ inte kör.
Och så öppnar de ju snart i Malmö med, det blir kul!
Har du någon mer info detta? Har helt missat det!
 

Agö

Medlem
Undra hur mycket problem det egentligen varit? Hur många hänger där, om de inte skall resa?
Jag har nyttjat Göteborg några gånger på samma sätt som @johan_fbg när jag skall till ställen till SJ inte kör.

Har du någon mer info detta? Har helt missat det!
Det är resebutiken som byggs om till en mkt liten lounge. Öppnar 14 september.
 

Palazzi

Medlem
Det är resebutiken som byggs om till en mkt liten lounge. Öppnar 14 september.
Jag har ett antal större kunder o partners i Malmö (med omnejd) så låter bra.
Då kan jag passa på att testa nattåget till Malmö när jag ändå är igång.

Jag hörde om den här loungen redan i juni förra året, men sen vart det så tyst att jag trodde att projektet hade lagts på is.
Ser gärna lounger även i Umeå, Köpenhamn o Oslo.

Off topic (ännu mer alltså): Tycker SJ har en del intressanta saker på gång med fler lounger, frukostsamarbeten med pressbyrån o nya förmåner (läste en lista på deras hemsida)
 

johan_fbg

Medlem
Passar på att ta en snyltfika i väntan på kompis som snart anländer till Göteborg C.

image.jpg
 

Agö

Medlem
Där finns väl redan en DSB-lounge, om du inte tänker på Kastrup, där jag verkligen skulle vilja ha en.
Dock verkar DSB:s lounger väldigt enkla, till och med jämfört med SJ:s.
DSB 1' Lounge: Brug loungen undervejs på din rejse
Någon som provat den, värt ett besök?
Ett par ggr i veckan, ibland oftare. Den är enkel ja. Frukt, kaffe, vatten, tidningar, ibland små kakor/choklad. Rent och fräscht i vart fall och sällan mkt folk. Jag använder den för att hämta en kopp kaffe till tåget (de har take-away) eller vid förseningar.
 
Toppen