Biljett samma dag krävs nu för att komma in i SJs lounge

Diskussion i 'SJ & SJ Prio' startad av Flood, 24 Augusti 2016.

1. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Från 1 september kommer det att krävas biljett samma dag för att besöka loungerna.
    Satt en lapp i Sthlm i morse.

2. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Således försämring för de med SJ Prio Svart, SJ Årskort och 1:a klass månadsbiljett?

Eller har det funnits ytterligare möjligheter till att besöka loungen utan 1:a klass-biljett för resa samma dag?

3. tob

tob Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det blir väl bara försämring för de med Svart Prio kort som tidigare kunnat smita in för en fika om de hade vägarna förbi centralen utan att ha en biljett för dagen?
    Resterande exempel (årskort samt månadskort) har ju per definition biljett för dagen och kommer fortsatt komma in.

Glenn E och dino_81 gillar detta.
  4. MrWalter

MrWalter Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur ska dom kolla vad man har laddat sitt SJ regionalkort med? Ska man visa sitt svarta priokort tillsammans med kvitto vad man har laddat sitt regionalkort?

5. Är väl en väldigt rimlig nyhet (som jag trodde redan gällde). Knappast meningen att innehavare av prio svart ska bosätta sig i loungerna (?)

Men vill man absolut utnyttja systemet kan man väl boka o boka av poängresor ganska smidigt...

Gus och Morgan gillar detta.
  6. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tog en bild på lappen.

DSC_0064.JPG

7. jonten

jonten Medlem

Aja baja absolut inte tillåtet att försöka fuska sig in lounger... Finns de som blir upprörda.

OnTopic så skulle SJ tjäna på att ha automatiska spärrar, min uppfattning är att de sällan är särskilt aktiva att titta på biljetter.

apknug, Golfkillen, Jonas C och 1 annan gillar detta.
  8. Å andra sidan är det väl samma person som kollar spärren (eller inte kollar) som städar, fyller på mat, hjälper med bokningar o skurar toan

Så förutom en troligt försumbar andel "fuskare" är det nog dyrare med en spärr ....
    Det hade dock kunnat ha inneburit längre öppettider (även om det vara funnits kaffe o kaka) Kanske ett mervärde :)

9. adhoc76

adhoc76 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hm... Blir ju ett väldigt tryckande i appen då.... Först trycka fram prio svart-beviset.... Sedan trycka igen för att få fram månadsbiljetten... Krångligt! En spärr, dyrt eller ej, skulle vara att föredra.

10. Hachans

Hachans Medlem

På pappersbiljetterna står det ju vilken statusnivå man har, men inte i mobilappen. Kanske borde införa statuskod a la flygbolag på de elektroniska biljetterna också?

Tips till de flesta, ni vet väl att ni kommer in i loungen snabbare om ni drar ert kort i kortläsaren. Årskort och priokort fungerar i den vet jag iaf. Tips från en som stod väldigt länge och väntade på att få komma in i Göteborg innan jag lärde mig det.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!