Biljett-sökning

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Stefan62, 11 April 2012.

1. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har precis provat "Matrix"-programmet för att söka biljett-priser.

Kan jag ta en utskrift till vilken resebyrå som helst och biljetten ställs ut?

Kan SAS göra det?

Kan man utgå från att verktyget ger det bästa priset i alla klasser?

Finns det andra liknande verktyg?

2. Hipmunk.com accepterar ganska många ITA kommand och visar resultat efter din specifik sökning.
    På resultatsidan kan du klicka priset och det skickar dig vidare till Orbitz.com.

3. Jacob

Jacob Medlem

I praktiken ja, det står allt de behöver, bara att knappa in i systemet för att få fram ett slutgiltigt pris. Men räkna med en viss inledande förvirring och förvåning.

Givetvis, men de lär bara vilja göra det om resan involverar SAS.

Det finns ju alltid specialpriser som inte publiceras genom de ordinarie kanalerna, men du bör ha hittat bland de billigaste.

Kom dock ihåg att exempelvis en resebyrå kommer lägga på en bokniningsavgift/administrationsavgift för att hjälpa dig.

1 person likes this.
  4. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jag använder Matrix mycket och det är ett toppenverktyg, men det är inte enda verktyget du behlver fr att hitta lägst pris. Ta en titt vad du måste minnas gällande Matrix här:
    http://www.businessclass.se/ovrigt/462-expertflyer-dummies.html#post2515

och generella tips för billiga biljetter här:
    http://www.businessclass.se/artiklar/176-guiden-till-billigare-flygbiljetter.html

När du bemästrat Matrix är du en lång väg kommen!

5. jacoblovgren

jacoblovgren Ny medlem

Hej! Jag har en snabb fråga sökte en resa Stockholm-Kiev via matrix och hittade något som passade mig utmärkt. Men Hur kan jag boka denna resa? Vem ringer jag? Står att jag ska ringa en agent. Skall jag vända mig direkt till bolaget och uppge det som stod i Matrix?

6. Kalle Andersson

Kalle Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ringde till Ticket som hjälpte till med resan som jag hittat på ITA. Jag sa bara sträckor och bokningsklasser och så var det klart. Det tillkom en bokningsavgift, men det kan det vara värt. Tilläggas kan att hon tyckte att det var kul att nån ringde som visste vad han pratade om. :)

Simma lugnt!

7. Välkommen till BusinessClass.se, jacoblovgren!

Om din reseplan inte är för komplicerad och flygbolaget som du flyger med har online bokningssida, kan du oftast boka samma biljett online.
    Om du skickar biljettdetaljerna till en resebyrå går det ofta att boka, med servicearvode.

8. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ...och vad är ett normalt service-arvode?

9. joemume

joemume Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    350 SEK är väl lite av standarden inom Sverige. Jag bokar mha ITA regelbundet och det är alltid väldigt enkelt med de större resebyråerna som Ticket, Resia m.fl.

10. jacoblovgren

jacoblovgren Ny medlem

TACK verkligen för hjälpen! Nu är det så att jag hittade en resa till Kiev för 2778 kr i Economy via Riga. Försöker jag söka samma resa via flygbolaget vill dom ha lite mer än det dubbla. Så jag provar att kontakta Resia .

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!