Senaste nytt

Bild på SAS nya longhaul Business Class kabin?

Gweilo_2

Medlem
Intressanta dokument från Dr. Miles Där var ju också planen för införandet av de 12 st nya 330E/350med.

2015: 2
2016: 2
2017: 0
2018: 1
2019: 1
2020: 2
2021: 4

De 30 st 320NEO är under samma tid 0, 4, 11, 7, 8.

Var det inte så att det ingick en option på ytterligare 4(?) plan ? Någon som vet när/om det tas beslut att utnyttja den ?

Edit: 6 st optioner var det:• "SAS will order eight A350-900 with options for another six aircraft. "
 
Last edited:
Pratade med en SAS anställd idag som sa att en 340 är just nu i Singapore för ombyggnad till nya configen....
Jag trodde att den skulle först göras i höst, så jag vet inte om man skall lita på infon....:confused:

Jag är i singapore just nu i Changi på plattan. Gick över till SIA/STE hangaren efter jag såg detta, men inte någon 340 där inte. :(
 

Dr. Miles

Expert
Jag är i singapore just nu i Changi på plattan. Gick över till SIA/STE hangaren efter jag såg detta, men inte någon 340 där inte. :(
Jag vet inte om vilken firma som tar hand om SAS D-check i Singapore, men har du också varit SASCO?
Där står det ofta Uniteds och Deltas flygplan.

SASCO Singapore.jpg
 
Jag vet inte om vilken firma som tar hand om SAS D-check i Singapore, men har du också varit SASCO?
Där står det ofta Uniteds och Deltas flygplan.

:) det var där jag var...(STE bygganden). Sasco stog tomt just nu. På STE stog en vit A330 För B check (troligen en A330 som byter ägare)
Nu vet jag iofs att STE har en byggnad längre bort. Men den har jag inte access till.
 

Jacob

Medlem
Pratade med en SAS anställd idag som sa att en 340 är just nu i Singapore för ombyggnad till nya configen....
Jag trodde att den skulle först göras i höst, så jag vet inte om man skall lita på infon....:confused:

Jag är i singapore just nu i Changi på plattan. Gick över till SIA/STE hangaren efter jag såg detta, men inte någon 340 där inte. :(
Jag tror SAS kör sina D-checks i Singapore och är där med jämna mellanrum.

Jag tog denna bild på en SAS A340 på Changi för ett drygt år sedan.

IMG_9442.jpg
 
Toppen