Senaste nytt

Bild på SAS nya longhaul Business Class kabin?

Ricci

Medlem
Nu vet jag inte status på maskinen som skulle komma från LAN och varit "fast" i Frankrike ett tag. Men om det skulle vara någon maskin som får nya configen så borde det kanske vara denna...?!
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Har du et link til en side med billederne? Jeg kan ikke umiddelbart finde noget på sasgroup.net

Sida 21 i PDF dokumentet från Telefonkonferens 2014-02-10.
SAS Group skrev:
http://www.sasgroup.net/SASGROUP_IR/AdditionalFiles/Preference shares - Swedish.htm
http://www.sasgroup.net/SASGROUP_IR/AdditionalFiles/Teleconference_prefshares_10feb2014.pdf

Screenshot2014-02-15_1.png
 
Last edited:

Ghoose

Medlem
Snackade med piloten och styrmannen på vår senaste flight och enligt den infon de fått så skulle första maskinen in i maj... Kommer inte ihåg exakt men jag tror det skulle ta 4-7 dagar/kärra att fixa till dem.

Åker själva till EWR i slutet av mars och nya kabinen där hade inte skadat :)
 

iRobert

Medlem
Pratade med en SAS anställd idag som sa att en 340 är just nu i Singapore för ombyggnad till nya configen....
Jag trodde att den skulle först göras i höst, så jag vet inte om man skall lita på infon....:confused:
I Singapore har åtminstone en utav longhaularna varit, en A330 på väg hemåt nu som SK9136. kerran1980 brukar ha bra koll på SAS flotta - nån aning varför?

image.jpg
 
A

Aurora

Guest
Så vidt jeg vet er maskinene til heavy check + uppfreshning av paint etc. Ikke kabinmod helt enda :)
 

Flood

Medlem
Intressanta dokument från Dr. Miles Där var ju också planen för införandet av de 12 st nya 330E/350med.

2015: 2
2016: 2
2017: 0
2018: 1
2019: 1
2020: 2
2021: 4

De 30 st 320NEO är under samma tid 0, 4, 11, 7, 8.
 

KalleSus

Medlem
Pratade med en SAS anställd idag som sa att en 340 är just nu i Singapore för ombyggnad till nya configen....
Jag trodde att den skulle först göras i höst, så jag vet inte om man skall lita på infon....:confused:

Ingen SAS 340 befinner sig i Singapore just nu. Den som är närmast flög i går till BKK - och återvänder till CPH i morgon bitti. En flyger till IAD, en till SFO och en till ORD. En har just ankommit från TYO och en har just startat mot TYO. Den sjunde är på väg "hem" från PEK. Detta gäller nu, söndag eftermiddag.
Däremot har, som nämnts ovan, en 330 återkommit efter en 2-månaders check i Singapore. Den sågs göra piruetter över Själland, Fyn och Jylland i dag på förmiddagen.
 

thsred

Medlem
Pratade med en SAS anställd idag som sa att en 340 är just nu i Singapore för ombyggnad till nya configen....
Jag trodde att den skulle först göras i höst, så jag vet inte om man skall lita på infon....:confused:

Är det någon som vet hur snabbt de kommer att byta ut kabinen? På SAS hemsida (Nya flygplan - SAS) står det "genomförda 2015". Då borde de väl börja snart. Antar att A330 till USA inte står först på listan.
 
Toppen