Senaste nytt

Betsy Beer ombord på Cathay Pacific

palmen

Moderator
Cathay Pacific kommer att ha en ale ombord som är bryggd för att njutas på 35000 fot.
Lite felaktigt påstås det dock att de är först med detta när SAS har haft det ombord i över 2 år nu, men kul att fler slår sig in på denna bana med egen öl ombord som förhoppningsvis är bra också.

Som jag tolkar det kommer den finnas ombord på flighter till och från UK för passagerare i Business och First samt i lounger i Hong Kong och på Heathrow.
Planen är att det ska finnas från 1a mars till 30 april 2017 initialt.

Cathay Pacific introduces Betsy Beer – the world’s first hand-crafted bottled beer brewed to be enjoyed at 35,000ft<br>By using a combination of science and traditional brewing methods, Betsy Beer is a high-quality craft ale that has travel in its DNA
 

mha321

Medlem
Trevligt.

Och de vinner ju över SAS på tillgången i loungen åtminstone :) (det är ju vansinngt tråkig öl i SAS lounger - åtminstone de i Skandinavien? Brukar ju finnas lite intressantare på Newark tex, men inte i "flaggskeppen")
 

palmen

Moderator
Trevligt.

Och de vinner ju över SAS på tillgången i loungen åtminstone :) (det är ju vansinngt tråkig öl i SAS lounger - åtminstone de i Skandinavien? Brukar ju finnas lite intressantare på Newark tex, men inte i "flaggskeppen")
En fågel viskade i mitt öra att det troligtvis kommer finnas lite stora flaskor i loungen i Köpenhamn den närmsta tiden. Lite surprise att de dyker upp någon gång ibland som de gjort tidigare. Men jag håller med om att det skulle vara kul om det fanns SAS öl i deras egna lounger.
 
Toppen