Senaste nytt

Betalo inför överföringar till bankkonto

konsumtion

Medlem
Och på tal om överföringar, nu när Amex korten är kreditkort...kan jag då föra över pengar i förväg till kontot som man kan med ex SAS MC och MMM? För att på så sätt inte behöva utnyttja krediten (ifall man inte vill dvs).

I så fall räcker det med att man för över X*1,025 till Amex kortet innan betalning.
 

konsumtion

Medlem
Och på tal om överföringar, nu när Amex korten är kreditkort...kan jag då föra över pengar i förväg till kontot som man kan med ex SAS MC och MMM? För att på så sätt inte behöva utnyttja krediten (ifall man inte vill dvs).

I så fall räcker det med att man för över X*1,025 till Amex kortet innan betalning.
Någon som har svar på min fråga ovan?

Undrar dessutom ifall det är någon till person som provat på detta och era synpunkter kring värdet av detta?
 

NotRyan

Medlem
Och på tal om överföringar, nu när Amex korten är kreditkort...kan jag då föra över pengar i förväg till kontot som man kan med ex SAS MC och MMM? För att på så sätt inte behöva utnyttja krediten (ifall man inte vill dvs).

I så fall räcker det med att man för över X*1,025 till Amex kortet innan betalning.
Du har alltid kunnat betala in mer till Amex, du är fri att betala in ett högre belopp än vad fakturan är på. I alla fall upp till det du spenderat sedan faktureringen.
 

Vic

Medlem
Någon som har svar på min fråga ovan?

Undrar dessutom ifall det är någon till person som provat på detta och era synpunkter kring värdet av detta?
Med reservation för att jag inte har koll på Amex villkor i detalj så har väl det inte så stor betydelse? Så länge man betalar (hela) fakturan (i tid) iaf. Då är väl i princip alla kreditkort räntefria, dvs. det börjar löpa ränta på utnyttjat belopp först efter tex 30 dagar.
 
Måste bara fråga då det bollats så mycket i tråden. Detta är helt hypotetiskt och jag förstår att det såklart bryter mot Amex regler men stämmer verkligen detta:

Om en polare ska låna t ex 150.000 av mig så drar jag över det via Amex och Betalo till hens bankkonto och får då betala 3.750 kr för detta men får samtidigt 22500 Eurobonuspoäng och en voucher för spenden?

Efter sedan betalar min vän tillbaka 15.000 i månaden på samma sätt och efter tio månader har hen samma deal?

Kan det stämma?
 
Last edited:

blobloblo

Medlem
Måste bara fråga då det bollats så mycket i tråden. Detta är helt hypotetiskt och jag förstår att det såklart bryter mot Amex regler men stämmer verkligen detta:

Om en polare ska låna t ex 150.000 av mig så drar jag över det via Amex och Betalo till han bankkonto och får då betala 3.750 kr för detta men får samtidigt 22500 Eurobonuspoäng och en voucher för spenden?

Efter sedan betalar min vän tillbaka 15.000 i månaden på samma sätt och efter tio månader har hen samma deal?

Låter ju för bra för att vara sant!

Stämmer. Det fungerar, men bryter säkert mot några regler (utan att veta)

Edit. Skulle verkligen inte rekommendera detta. Inte bara hos Amex, men kan lätt fastna hos bankernas egna system
 
Toppen